مدیر فرهنگی سازمان بسیج سازندگی البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون 200 روستایی از وام‌های کم بهره بانکی برای راه اندازی مشاغل کوچک خود استفاده کرده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مهران طیران، اظهار کرد: این وام‌ها به افرادی اختصاص یافت که مشاغل کوچک آنها به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم چرخش مالی دچار رکود شده بود.

وی افزود: علاوه بر این واحدها، 40 واحد جدید مشاغل روستایی از جمله پرورش ماهی، مرغ و ماکیان، قارچ، کمپوست و تولید کودهای ارگانیک نیز در روستاهای محروم استان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از اعطای این تسهیلات بانکی را تقویت اقتصاد های کوچک روستایی در استان البرز اعلام کرد و گفت: به دنبال این هستیم که روستائیان استان بتوانند همانند دهه‌های قبل دررفع بسیاری از نیاز‌های خود‌، به خودکفایی برسند.

طیران تأکید کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا روستاییان به سمت تولید بیشتر محصولات دامی و کشاورزی پیش بروند تا از این طریق هم بخشی از نیازهای خود را تأمین کنند و تامین کننده بخشی از نیازهای کلانشهرهم باشند.

این مسئول درپایان افزود: برای این که روستائیان بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، می‌بایست در دوره‌های آموزشی خود اشتغالی و اشتغال خانگی شرکت کنند و پس از دریافت مدرک ‌نسبت به تکمیل پرونده اخذ وام اقدام کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: البرز ، تسهیلات ، بانکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.