مدير راهداري اداره كل راه شهرسازي استان كردستان گفت: بارش برف و كولاك در مناطق كوهستاني سبب مسدود شدن راه ده ها روستاي استان شده بود كه با تلاش راهداران بازگشايي شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كردستان، محمد راشد مدرس گرجي با بيان اينكه بارش برف در استان كردستان از بامداد پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده بود تا اواخر جمعه ادامه داشت و با كولاك مواجهه شده كه سبب مسدود شدن راه 200 روستاي استان شده بود با تلاش اكيپ هاي راهداري و و همكاري مردمي غير از راه چند روستا همه آنها بازگشايي شدند و تردد در همه راههاي اصلي و فرعي استان و روستاهاي در جريان است.

مدرس گرجي افزود: بارش برف سنگين در دو هفته گذشته سبب مسدود شدن راه ارتباطي 600 روستاي استان شده بود و باز هم بر اثر بارش برف مجدد در اواخر هفته گذشته راه 200 روستاي استان بسته شد اما هم اكنون غير از چند مورد در سقز و ديواندره و اورامان تمام راههاي روستايي باز هستند اما باد و كولاك شبانه احتمال دارد برخي از راههاي روستايي را مسدود كند.

وي تصريح كرد: كولاك شبانه در بيشتر مسيرهاي كوهستاني استان به وقوع مي پيوندد كه از هموطنان عزيز درخواست داريم چنانچه سفر ضروري ندارند در هنگام بارش ها و به صورت شبانه تردد نكنند و بستن زنجير چرخ و رانندگي با احتياط در اين مسير ها توصيه مي شود.

مدير راهداري اداره كل راه شهرسازي استان كردستان با بيان اينكه با آغاز فصل زمستان و بارش برف فعاليت و تلاش راهداران بيشتر مي شود و به اين مناسبت اول دي را با نام روز راهدار نامگذاري كرده اند گفت: به اين مناسبت نيز در استان كردستان بعد از پايان ايام صفر مراسمي برگزار مي شود و از راهداران تلاشگر زحمت كش استان تجليل خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار