مشهد/ وقف، بن بست بزهکاری:

از ابتدای سال جاری 113 وقف در استان به ثبت رسیده است

وقف کردن در جهت گسترش فضاهای آموزشی می تواند یکی از راه های جذب دانش آموزان محروم و جلوگیری از بزهکاری آنان باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیر مجتمع آموزشی پرورشی شبانه روزی موقوفه عبدالله رضوی، در بازدید اصحاب رسانه از این مرکز گفت: آموزش، تربیت شهروندان نمونه، ایجاد تعامل و همکاری بین دانش آموزان از اهداف مد نظر این مرکز است

سعید ترک نژاد در خصوص این موقوفه افزود: این مرکز بخشی از موقوفات مرحوم عبدالله رضوی که 16هکتار فضای آموزشی و خوابگاهی را برای دانش آموزان بی سرپرست مناطق محروم دربرگرفته است.

وی ادامه داد: در این مرکز سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به بیماری و اعتیاد افزایش می یابد و از طریق فعالیت در باغات موقوفه، به رشته باغداری نیز می پردازند.

ترک نژاد با اشاره به بهره مندی مجتمع آموزشی پرورشی شبانه روزی موقوفه عبدالله رضوی از امکانات آموزشی مجهز و مدرن گفت: بیش از صد دانش آموز در حال حاضر مشغول تحصیل هستند و در طی 19 سال بازگشایی آن تاکنون بیش از 1500 دانش آموز از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

در ادامه این بازدید مدیر مجتمع آموزشی پرورشی شبانه روزی موقوفه عبدالله رضوی از احداث مجموعه ای با ویژگیهای مجموعه فوق برای دانش آموزان دختر مناطق محروم مشهد خبر داد و افزود: وقف می تواند، در جهت کاهش کمبودهای آموزشی تاثیر بسزایی داشته باشد.

گنبد خشتی، دومین اثر تاریخی مذهبی خراسان رضوی بعد از حرم امام رضا

گنبد خشتی مقصد بعدی خبرنگاران در بازدید از موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بود.

مسئول فرهنگی قرآنی امام زاده محمد(ع) با اشاره به کرامات این امام زاده گفت: امام زاده محمد بن موسی الکاظم(ع) در سال 1832 هجری قمری از دنیا رفت و در محل کنونی( خیابان طبرسی مشهد) به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: بقعه ایشان به دستور شاهرخ تیموری ساخته وبر روی سنگ قبر سلسله نسبی شان حک شده است و آثار معماری دوره تیموری بر روی آن مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 530 خادم در این بقعه به طور داوطلب مشغول خدمت هستند و در هرماه بیش از 200هزار نفر زائر به زیارت می آیند که از این تعداد 9 هزار نفر زائر خارجی نیز مشرف می شوند.

وی همچنین از افزایش 5 هزار متر مربع به زیر بنای این بقعه تاریخی خبر داد و افزود: در راستای ایجاد مکانی زیارتی و سیاحتی برای زائران این امام زاده، اقداماتی را در دست اجرا داریم.

تبلیغ اسلام در سایه وقف

اگر پشتوانه مالی نباشد، دامنه تبلیغی اسلام کامل نمی شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان بازدید اصحاب رسانه از موقوفات این نهاد و در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 113 وقف در استان به ثبت رسید که از این تعداد 32 وقف در مشهد،11 وقف در قوچان و 10 وقف نیز در نیشابور بوده است.

حجت الاسلام سعید آخوندی افزود: 90 درصد از این آمار وقف های فرهنگی در قالب عزاداری، قرآنی و کمک به ایتام است.

وی همچنین از فعالیت سیستم سامانه جامع دفتر مشاوره وقف و اجرای امینانه نیات واقفین در خراسان رضوی خبر داد./س

برچسب ها: وقف ، بزهکاری ، واقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.