مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خبر داد: دفتر پژوهشگاه و یک مجتمع اقامتي شهرستان ملكان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي در آيين افتتاح اين دو پروژه، با اشاره به بهره برداري از مجتمع اقامتي، خدماتي و رفاهي «وحدت»، اين مجتمع را تنها محل اقامتي شهرستان ملكان عنوان كرد و گفت: اين مجتمع براي 85 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.

وي همچنين با اشاره به بهره برداري از پژوهشگاه ميراث فرهنگي و يگان حفاظت اين اداره كل در شهرستان ملكان، اقدامات و اهداف اين اداره كل در تمامي شهرستان ها را بر محور پژوهش و مطالعه در تمامي بخش ها عنوان كرد.

محمدي همچنين از راه اندازي كتابخانه تخصصي دوره اشكاني و ساساني در محل اين پژوهشگاه جهت استفاده محققان، كارشناسان و دانشجويان در آينده اي نزديك خبر داد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به کاوش های قلعه بختك ليلان يادآور شد: با اختصاص اعتبارات به زودي كاوش هاي باستان شناسي در اين اثر تاريخي از سر گرفته مي شود.

محمدي همچنين راه اندازي آموزشگاه صنايع دستي در شهر ليلان ملكان و نيز ايجاد كمپ گردشگري منطقه باباگرگر ليلان و كمپ پارك جنگلي ملكان را از جمله برنامه هايي خواند كه در دستور كار اين اداره كل قرار دارد/س

برچسب ها: افتتاح ، طرح ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.