با توافق وزارت آموزش و پرورش، یوزپلنگ آسیایی، میراث کهن طبیعت، سال آینده وارد کتب درسی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر کل حفاظت محیط زیست سمنان گفت:با توجه به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در جامعه، با وزارت آموزش و پرورش توافق شده است که تا مطالب بیشتری از دانستنی های زیست محیطی در کتب درسی وارد شود.
وی افزود : یک تیم مولف با ترکیب مولفین گروه مطالعات جغرافیای وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان دفتر آموزش مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تشکیل شده است که برای مطالعه میدانی و بازدید از زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در اولین اقدام خود وارد استان سمنان شدند.
ملک محمودی کارشناس مسوول گروه جغرافیای وزارت آموزش و پرورش نیز در این سفر گفت: تصمیم داریم از زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در ایران بازدید کنیم تا بتوانیم بهترین و کامل ترین مطالب آموزشی را در این خصوص وارد کتب درسی نماییم.
وی افزود: در حال حاضر با کتاب های مطالعات اجتماعی، جغرافیا، علوم و زمین شناسی مطالب زیست محیطی به دانش آموزان آموزش ارائه می شود که در آینده این مطالب با کیفیت و کمیت مطلوب تری عرضه خواهد شد. 
مناطقی از استان سمنان از زیستگاههای یوزپلنگ آسیایی است و امسال ماموران مناطق حفاظت شده چندین قلاده یوزپلنگ را در این استان مشاهده و ثبت کرده اند/س

برچسب ها: یوزپلنگ ، اسیایی ، کتاب ، درسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.