دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم گفت: عزاداری در روز اربعین جزو شعائر ماست و در دستورات دینی بر آن تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: بر اساس روایتی زیارت اربعین یکی از علامت‌های پنج گانه مومن است و علاوه بر اینکه اربعین در مکتب مقدس شیعه اسلامی مورد اهتمام بوده، این علاقه و اهتمام در بین سایر مکاتب عالم نیز وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: مکاتب دیگر به سایر شعائر مذهبی اهتمام ندارند ولی برای اربعین اهمیت خاصی قائل هستند و حتی پرچم چند کشور از کشورهای اروپایی در بین سیل جمعیتی که روانه کربلا بودند مشاهده می‌شود.

دبیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم یادآور شد: حرکت مردم به سوی کربلا در اربعین نشانگر این است که جوشش و حرکت خودجوشی در بین همه اقشار است که آنها را به سوی گنبد و بارگاه امام حسین(ع) در کربلا جذب می‌کند.

وی عنوان داشت: بر اساس حدیثی از امام صادق(ع) شهادت امام حسین(ع) دارای حرارت و گرمی خاصی است که تا روز قیامت خاموش نمی‌شود.

معاون پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن ادامه داد: این جمعیت برای صواب به سوی کربلا نمی‌روند بلکه ارادت خاصی نسبت به اباعبدالله الحسین(ع) دارند که حاضر هستند با پای برهنه و پیاده در اربعین به کربلا بروند و اگر دنبال صواب بودند بالاترین صواب برای زیارت امام حسین(ع) در بین روایات صواب زیارت امام حسین(ع) در روز عاشوراست.

وی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین با پای پیاده گفت: این اقدام از طرفی نشان دهنده عشق و علاقه به امام حسین(ع) بوده و از طرفی دیگر به منظور همنوا شدن با کاروان اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

صادقی خاطرنشان کرد: جابر نخستین زائری بود که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرد و سپس کاروان اهل بیت(ع) وارد شد بنابراین دسته‌های عزاداری مردم که امروز به سوی کربلا می‌روند همنوا با کاروان اهل بیت(ع) هستند.

وی عنوان داشت: عزاداری در روز اربعین جزو شعائر ماست و در دستورات دینی بر آن تاکید شده است به طوری که اگر در مراسم عزاداری شرکت نکنیم اعتقادات ما سست می‌شود./س
برچسب ها: قم ، اربعین ، شعائر ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.