عضو شورای اسلامی شهر تهران امضای پیمان خواهرخواندگی میان شهرهای تهران و آنکارا را گامی موثر در انتقال تجارب دو شهر و همچنین فرهنگ غنی دو کشور به یکدیگر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  اقبال شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به امضای پیمان خواهرخواندگی میان شهرهای تهران و آنکارا از سوی شهرداران دو شهر، ابراز داشت: وجوه مشترک فرهنگی و اجتماعی فراوان میان دو شهر تهران و آنکارا وجود دارد و امضای پیمان خواهرخواندگی می تواند به انتقال تجارب و فرهنگ غنی ایران به کشور ترکیه و آشنایی شهروندان آنکارا با فرهنگ و تمدن ایرانی نقش بسیار بسزایی را داشته باشد.

وی ادامه داد: هر حرکتی که میان دو کشور انجام می شود، نقطه شروعی دارد و تعاملات و روابط کشورها نیز نقاط آغاز مختلفی دارند، گاهی این نقطه شروع مسایل اقتصادی، تجاری و بازرگانی است و در برخی موارد مدیریت شهری  این نقطه آغاز است.

عضو شوار اسلامی شهر تهران یادآور شد: دو شهر تهران و آنکارا به دلیل روابط خوب و حسنه و وجوه مشترکی که با یکدیگر دارند می توانند در جهت گسترش روابط خود اقدام کنند و بدون شک امضای این پیمان خواهرخواندگی و تقویت دیپلماسی شهری می تواند به نقطه شروعی برای افزایش تعاملات و تبادلات دو کشور همسایه ایران و ترکیه در سطح ملی منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار