ارتش سوریه ضمن ادامه عملیات خود در حومه دمشق، به تلاش برای ورود به عدرا و نجات اهالی که گرفتار افراد مسلح شده اند ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه به تعقیب تروریست ها در غوطه شرقی در ریف دمشق ادامه می دهد. ارتش در جریان این عملیات توانست شماری از سرکرده های گروه های تروریستی را به هلاکت برساند. 

ارتش سوریه همچنین به عملیات خود برای آزادسازی اهالی شهرک کارگری عدرا که افراد مسلح از آنها به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند، ادامه می دهد. 

مازن سلمو خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی در این باره گفت: اوضاع انسانی در عدرا همچنان به سبب اقدامات گروه های مسلح و کشتار و آواره کردن مردم، روز به روز بدتر می شود. آنها همچنین برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در محله های این شهرک، از اهالی به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کنند. برخی خبرها حاکی از آن است که افراد مسلح مرتکب جنایاتی علیه اهالی شهر شده اند. 

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: پیشروی ما در عدرا خیلی کند است زیرا افراد مسلح مرتکب جنایاتی علیه غیرنظامیان می شوند به همین سبب ما با احتیاط عمل می کنیم. ان شاء الله در روزهای آینده دستاوردهای خوبی کسب خواهیم کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: در همین حال عملیات نظامی در اطراف عدرا همچنان دارد و نیروهای ارتش در جریان عملیات خود تلاش می کنند وارد این شهر شوند. منابع از وقوع درگیری هایی بین ارتش و گروه های مسلح خبر دادند. ارتش سوریه دو خودروی حامل سلاح و مهمات را که سعی داشتند وارد عدرا شوند، منهدم کردند. سلمو گفت: به نظر می رسد درگیری ها در عدرا بسیار سخت و پیچیده است اما به گفته منابع نظامی سرنوشت این شهر به زودی یکسره خواهد شد. 

در ادامه گزارش آمده است: منابع همچنین از وقوع درگیری هایی در منطقه دیرسلمان خبردادند که در نتیجه آن عمار حیدر یکی از فرماندهان گروه موسوم به احرار شام به هلاکت رسیدند. نیروهای سوری همچنین یک بمب را که در یک خودرو جاسازی شده بود در سومریه در غرب دمشق خنثی کردند. 

انتهای پیام  /
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار