اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد،رم قصد دارد فصل جدیدی را از عادی سازی راوبط با تهران رقم بزند و سایر کشورهایی اروپایی را با خود به تهران ببرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه اسکای 24 با اشاره به سفر دو روزه بونینو به تهران نوشت: برای نخستین بار پس ازگذشت 10 سال یک دیپلمات غربی به ایران سفر کرد و نتیجه سفر بونینو به ایران مثبت بود. سفری که در آن ایتالیا هم یک تایید و هم یک نتیجه غیر منتظره در باره موضوع حساس حقوق بشر بدست آورد.

این شبکه به نقل از بونینو افزود: البته این لحظه حساسی است و نیاز به احتیاط دارد. ایتالیا مسوولیت کمک به عادی سازی روابط با ایران را بر عهده گرفت و با از سرگیری مذاکرات هسته ای، یک دوره جدید از روابط عادی با اتحادیه اروپا گشایش می یابد.

شبکه اسکای نیوز 24 تصریح کرد:"انریکو لتا" نخست وزیر این کشور نیز برای سفر ایران، اظهار علاقه مندی کرده است.

این رسانه بدون اشاره به زمان این سفر اعلام کرد: نخست وزیر ایتالیا دعوت حسن روحانی رییس جمهوری را برای سفر به ایران و دیدار با مقامات ایرانی پذیرفته است.

خبر گزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نیز به نقل از نخست وزیر این کشور که در کنفرانس خبری پایان سال جاری صحبت کرد نوشت: با انتخاب حسن روحانی شانس و فرصت جدیدی بوجود آمده و مهم است تا همه ما به اراده ایران درجهت مسیر تغییرات یقین داشته باشیم که بی تردید تاثیر مثبتی در قبال سوریه نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: اما ، بونینو ، رم ، تهران ، روابط ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار