چهارمین نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاههای بین‌الملل شهر کابل افتتاح شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و مسئول سفارت در رایزنی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاههای بین الملل شهر کابل افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، مختوم رهین ،وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان ضمن خوش آمد گویی به معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی میان دو کشور دانست و آمادگی ملت و دولت افغانستان را برای همکاری های متنوع فرهنگی با ایران مورد تاکید قرار داد.
 
در این مراسم، همچنین حسین نوش آبادی ،معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از حضور وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت افغانستان و همکاری های نزدیک ایشان با برگزارکنندگان نمایشگاه محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، و با اشاره به اشتراکات عمیق و گسترده میان دو کشور دوست و برادر و همسایه ایران و افغانستان ، برگزاری نمایشگاههای متعدد کتاب و عرضه محصولات فرهنگی از سوی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را نشانه دوستی نزدیک و درک متقابل ازهمدیگر و اهتمام برای توسعه روابط فرهنگی برشمرد.
 
حسین نوش آبادی با اشاره به اهمیت موضوع کتاب به عنوان ابزار انتقال فرهنگ و دانش و دروازه تمدن بشری و وسیله رسیدن به کمالات انسانی ، از وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان خواست ، با سفر به جمهوری اسلامی ایران و تشکیل کمیته فرهنگی مشترک و اجرای مفاد توافق نامه فرهنگی امضاء شده میان دو کشور ، گامهای محکم تری برای بسط مناسبات فرهنگی برداشته شود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از زبان شیرین فارسی که ریشه در اعماق تاریخ سرزمین کهن و پهناور و حوزه تمدنی سلام در ایران دارد ، خواستار تشکیل اتحادیه کشورهای فارسی زبان و گسترش تعاملات و تبادلات فرهنگی میان این کشورها شد .
 
نوش آبادی از تلاشهای سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در خصوص تقویت و توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور مسلمان و همسایه ایران در افغانستان تشکر کرد.
 
در این مراسم تعداد زیادی از علما و روحانیون و چهره های فرهنگی و علمی افغانستان و اصحاب فرهنگ و هنر و ادب از دو کشور حضور داشتند.
 
گفتنی است، در نمایشگاه، کتاب و عرضه محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران 200 ناشر و بیش از بیست هزار عنوان کتاب و هفتصد هزار جلد کتاب و محصولات فرهنگی ارائه شده است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار