نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: سد کوثر بدون تکمیل شبکه پایاب که اراضی پایین دست را آبیاری می‌کند هیچ سود و ثمره‌ای به همراه ندارد.

جلیل جفری بنه‌خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای موظف است پیگیری‌های لازم را برای انجام عملیات شبکه پایاب سد کوثر انجام داده و به آن سرعت ببخشد.

وی گفت: سد گیوی یکی از طرحهای مهم استان است که سال‌هاست از آغاز عملیات ساختمانی آن می‌گذرد و با توجه به پیشرفت 83 درصدی عملیات ساختمانی آن پیش‌بینی می‌شود در سال آتی عملیات ساختمانی آن تکمیل و آبگیری شود.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: این سد با صرف میلیاردها تومان اعتبار زمانی برای مردم منطقه و 15 هزار هکتار اراضی پایین دست آن حلاوت خواهد داشت که شبکه پایاب آن تکمیل شود.

جعفری بنه‌خلخال یادآور شد: با آبگیری این سد تنها محدوده کمی از اراضی و باغات منطقه از این نعمت برخوردار خواهند شد که در حال حاضر هم از آب همین رودخانه‌ای که در پشت سد جمع خواهد شد، استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق وزیر نیرو داشتیم افزایش قابل ملاحظه‌ای در اعتبار سال آتی سد داریم و 16 میلیارد تومان اعتبار سال 93 این طرح است.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: قرار است برای شبکه پایاب سد نیز از محل درآمدهای دولت در سایر کشورها از طریق فاینانس اعتباری جذب شود.

جعفری بنه خلخال ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی شبکه پایاب سد که از سال پیش آغاز شده در حدود 12 درصد است و شرکت آب منطقه‌ای استان هم باید از منابع بانک توسعه اسلامی نیز استفاده کند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلخال ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.