رییس شورای عالی استانها گفت: 15 طرح شورای عالی استانها در حال بررسی در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است

چمران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛ افزود: برخی از این طرح پس از بررسی در کمیسیون ها باید پایش و اصلاح شود که با ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی با دفاع رییس شورای عالی استانها مطرح و دفاع خواهد شد.

وی رسیدن به جایگاه واقعی شوراهای اسلامی را از برنامه های مهم کاری شورای عالی کشور و تمام این تشکل های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: شورای عالی کشور مرکز تجمع و گردآوری شوراها برای بررسی و ارائه راه حل برای مشکلاتی است.

چمران گفت : در شورای عالی کشور تلاش می شود که تصویب طرح ها و لایحه ها در مجلس شورای اسلامی، ضمن اینکه از جایگاه شوراها در بستر جامعه نکاهد، بلکه جایگاه آنها را در عرصه مدیریتی تثبیت کند.

رییس شورای عالی استانها افزود: متاسفانه از سال 82 تاکنون، در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، حضور شوراها در عرصه مدیریتی را خلاف قانون اساسی دانسته، که برای حل این مشکل جلسات مختلفی با مجلس و شورای نگهبان برگزار شده است.

چمران، تصویب آیین نامه های رسمی برای تمام شوراهای اسلامی ، ایجاد تغییرات اساسی در برخی قوانین شهرداری ها برای توانمندی سازی این ارگان نوپا و تصویب قانون واریز دو سوم مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها برای ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری ها از مهمترین اقدامات شورای عالی کشور عنوان کرد.

وی گفت : اکنون حدود 300 شورای شهرستان، یکهزار و 884 شورای شهر، یکهزار و 100 شورا در بخش و 24هزار شورای اسلامی روستا در کشور فعالیت می کنند.
 
انتهاي پيام/ ش ک
 
 

برچسب ها: شورای ، عالی ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.