کسانی که شب را به بیداری طی می‌کنند و در طول روز هم نمی‌توانند بخوابند،طبیعتا سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف خواهد شد.

دکتر کوروش قرگوزلو متخصص مغز و اعصاب و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص عوارض بیداریهای شبانه گفت: بیداریهای شبانه اگر به صورت عادتی باشد و در مورد افرادی که شب سرحال‌تر هستند و در طول روز خواب کافی دارند معمولا مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود. 

وی اظهار داشت: کسانی که شب را به بیداری طی می‌کنند و روز هم نمی‌توانند بخوابند طبیعتا سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف خواهد شد و چون خواب لازم را ندارند بیمار دچار کمبود حافظه شده و به تدریج تمرکز خود را از دست می‌دهد. 

وی در ادامه گفت: کسانی که مبتلا به بیماریهای خاص مثل صرع هستند نیاز به استراحت و خواب مناسب دارند و اگر این افراد در طول شب بی‌خوابی کشیده و این موضوع برایشان عادت شود ممکن است بیماریشان از کنترل خارج شده و منجر به بروز عوارض ناخوشایندی برایشان شود. 

این متخصص مغز و اعصاب گفت: اگر فردی به دلیل موقعیت شغلی خود هر شب بیدار باشد و اگر صبح خواب مناسب و کافی که از ۲۴ ساعت ۶ تا ۹ است را داشته باشد معمولا عوارض جدی نخواهد داشت ولی اگر همین شخص در روز کم بود خوابش جبران نشود تمرکزش کاهش یافته و دچار مشکل در تصمیم‌گیری خواهد شد. 

وی در پایان توصیه کرد و گفت: کسانی که مجبور هستند شب بیدار باشند حتما بعد از ظهر بخوابند و کمبود خواب خود را جبران کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: حافظه ، خواب ، مغز ، استراحت ، تمرکز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار