وزش باد شدید و بارش باران در بخشهای غربی و جنوب غرب اروپا در شب کریسمس باعث مختل شدن حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی در کشورهای این منطقه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، وزش شدید توفان در انگلیس تاکنون جان حداقل پنج نفر را گرفته است.

بسیاری از شرکتهای حمل و نقل ریلی در انگلیس حرکت قطارهای خود را لغو کرده اند.

حمل و نقل دریایی میان فرانسه، بریتانیا و اسپانیا نیز مختل شده است.

یکی از مسئولان آژانس بزرگراههای بریتانیا در توصیه های خود به مسافران می گوید: "مسافرتهای خود را درست برنامه ریزی کنید. به یکی از نزدیکان خود بگویید که به کجا می روید و هر از گاهی به او بگویید که در کجا و در چه وضعیتی هستید و سعی کنید خیلی صبور باشید.”

در بلژیک نیز توفان شدید باعث قطع شدن درختان و بسته شدن جاده‌ها و خطوط ریلی شده است.

مسئول یکی از پیستهای اسکی در فرانسه هم می گوید: "سرعت باد از بیست متر در ثانیه مجاز تجاوز کرده است. برای همین ما اجازه اسکی‌بازی در این شرایط را نمی‌دهیم. شرایط بسیار سختی است.”

نوزده استان بخصوص استانهای شرقی فرانسه نیز در وضعیت هشدار بالا قرار گرفته و سرعت باد در این مناطق تا 120 کیلومتر در ساعت رسیده است.

گزارشها همچنین حاکی است که امشب هم ظاهرا 185 هزار خانه باید شب را بدون برق سپری کنند.

از فرودگاههای بیلبائو، آستوریاس، سانتاندر، ویگو و دیگر شهرهای شمال اسپانیا نیز خبر می‌رسد که وزش باد فرود هواپیماها را با مشکل مواجه کرده است.

در پرتغال هم دولت این کشور در پانزده منطقه وضعیت اضطراری متوسط و در دو منطقه وضعیت هشدار بالا را اعلام کرده و انتظار می‌رود ارتفاع امواج دریا در سواحل آن به هفت متر هم برسد.
























انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار