مسئول IT معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: خدمات سلامت کشور در فضای مجازی که طی چهار ماه گذشته مجوز فعالیت خود را از مرکز ملی فضای مجازی گرفته بود، فعالیت آزمایشی خود را برای نخستین بار در دو شهرستان پاوه در کرمانشاه و زهک در سیستان و بلوچستان آغاز کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، مهدی عنایت نیا اظهار داشت: شرکت اپراتوری برکت تل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با انقعاد تفاهم نامه با وزارتخانه های بهداشت و ارتباطات زمینه فعالیت سامانه دورا پزشکی و ارائه خدمات درمانی مجازی را در کشور فراهم کرده است.

وی گفت: شماره سامانه تلفنی 3030 و 1590 را پل ارتباطی مردم شهرستان زهک برای استفاده از این خدمات در مانی مجازی اعلام کرد و ادامه داد: این سامانه با ارتباط تلفی چهار مشاور شامل پزشک عمومی، کارشناس مامایی، روانشناس و کارشناس تغذیه با دریافت اطلاعات بیمار، روند درمان را تسهیل و ضرورت معاینه حضوری بیمار را تا میزان بالایی کاهش می دهد.

عنایت نیا هدف از ارائه خدمات سلامت مجازی در کشور را توزیع خدمات درمانی مطلوب به مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار کشور دانست و تصریح کرد: شاید امکان اینکه پزشک در دورترین مناطق استان سکونت یا به آنجا عزیمت کند، وجود نداشته باشد، با این سامانه می توان حداکثر بهره مندی از خدمات بهداشت و درمانی را به همه مردم ارائه کرد.

مهدی عنایت نیا افزود: در فاز نخست فقط اطلاعات تلفنی جابجا می شود ولی در فاز بعدی با استفاده از تخت های هوشمند بستری که قابلیت سنجش قد، وزن و علائم حیاتی را داشته و می تواند دقایقی فیلم نیز از بیمار ضبط و به مرکز پردازش پزشکان ارسال کند، این خدمات توسعه می یابد.

او افزود: در حال حاضر ساعات پاسخ گویی اپراتور مستقر در مرکز تماس شهرستان از 7.30 دقیقه صبح خدمات را آغاز و تا پایان ساعت 14 ادامه می دهد، پس از این ساعت اوپراتور مستقیماً از تهران پاسخ گوی سوالات بیماران می شود./ش
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.