اصفهان/

آلودگی هوای اصفهان به مرز هشدار رسید

شدت آلودگی هوای اصفهان اکنون در مرحله هشدار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رییس آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد:برهمین اساس محدودیت های ترافیکی زوج و فرد در حلقه های دوم و سوم ترافیکی اصفهان و همچنین اعمال قانون برای خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه صورت خواهد گرفت.

بابک صادقیانˈ با اشاره به افزایش آلودگی هوای اصفهان به مرز هشدار، ازکاهش50درصد ی ظرفیت تولید برق نیروگاههای شهید منتظری و اصفهان خبردادوافزود: این تصمیم در کارگروه اضطراری آلودگی هوا که در استانداری اصفهان تشکیل شد، به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، شرایط سکون هوا تا آخر هفته جاری ادامه می یابد و بیشترین شدت آن در روزچهارشنبه(فردا) خواهد بود.

رییس آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهارکرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم موظف شد برای کاهش ظرفیت تولید واحدهایی که در شعاع 50 کیلومتری اصفهان قرار دارند بویژه کوره های سنتی گچ، آهک و آجر در شرق و شمال شرق اصفهان نظارت مستقیم داشته باشد.
وی تاکید کرد: این سازمان موظف شداز فعالیت کوره های با آلایندگی شدید جلوگیری کند.
دبیر کارگروه اضطراری آلودگی هوای اصفهان افزود: مرکز بهداشت نیز موظف است که توصیه های بهداشتی را از طریق صدا و سیما به شهروندان اعلام کند.
وی شاخص آلودگی هوای اصفهان را تا ساعت 11 امروز 163 (AQI)و تا حدود ساعت 14، عدد 211 (AQI)عنوان کرد و گفت: تا این لحظه عدد آلودگی هوا تا 195 (AQI) کاهش یافته است.
وی یادآور شد: چنانچه تا شامگاه امروز شاخص آلودگی هوای اصفهان افزایش یابد و به مرحله اضطرار برسد با تشکیل جلسه اضطراری تصمیمات ویژه ای گرفته خواهد شد./ش

برچسب ها: اصفهان ، آلودگی ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.