معاون دریایی و بندری ادراه بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت : این بندر با ترانزیت سالانه صد هزار دستگاه خودرو به کشورهای آسیای میانه ، امسال رتبه دوم را بین بنادر کشور بدست آورده است .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس خادمی افزود : با تخلیه و بارگیری نیم میلیون تن کالا از ابتدای امسال تاکنون در بندر چند منظوره بندرلنگه صادرات کالا از این بندر 51 درصد افزایش یافت .

وی تصریح کرد: میوه ، تره بار و خشکبار از جمله کالاهایی است که به شارجه ، ابوظبی و دبی صادر می شود .

معاون دریایی و بندری ادراه بنادر و دریانوردی بندر لنگه گفت : در این مدت واردات کالا نیز بیش از دو برابر و ترانزیت کالا نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است .

خادمی افزود: از بندر لنگه لوازم خانگی ، برنج ، عدس ، شکر و چوب نیز از امارات عربی متحده وارد کشور می شود .

برای رونق فعالیت های بندری ، لایروبی حوضچه این بندر آغاز شده است .

مدیر بنادر ودریانوردی بندرلنگه گفت: اکنون روزانه 15 فروند انواع شناور از طریق بندر چند منظوره بندرلنگه جابجا می شود که پیش بینی می شود با پایان یافتن لایروبی به 25 فروند افزایش یابد .

مکی زاده افزایش ظرفیت این بندر از یک و نیم به 4 و نیم میلیون تن و فراهم شدن امکان پهلوگیری کشتی های با ظرفیت 5 هزار تن را از مزایای عملیات لایروبی در بندرلنگه عنوان کرد.

مکی زاده افزود : امسال با ورود نخستین شناور کانتینری از بندر جبل علی امارات عربی متحده و تخلیه 150 (تی ای یو ) کانتینر توسعه فعالیت های کانتینری نیز در این بندر آغاز شد ./س
انتهای خبر/
برچسب ها: ترانزیت ، کشور ، بندرلنگه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.