اردبیل/

مطالعات 3 سد در نمین در اولویت جدی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مطالعات احداث و اجرای سه سد ننه‌کران، نمین و نیارق در اولویت اصلی است که برای مطالعات فاز دوم آن اعتبار پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ داود نجفیان امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه منابع آبی در نمین اظهار داشت: با احداث این سه سد در مناطق مختلف شهرستان نمین هم در تأمین آب شرب و هم بخش کشاورزی مشکلات و چالش‌های احتمالی برطرف شده و بستر بهره‌برداری درست و بهینه از منابع آب فراهم می‌شود.

وی گفت:‌ ما در تلاش هستیم تا برای شهرستان مرزی نمین از محل اعتبارات مرزی منابع اعتباری بگیریم تا طرحهای آبی در این شهرستان نظیر سد عنبران و مجتمع‌های آبرسانی به مناطق روستایی با سرعت عمل و دقت نظر بیشتر انجام شود.

نجفیان توقف اجرای سد عنبران را نبود منابع اعتباری بیان کرد و افزود: هر چند دو میلیارد و 500 میلیون تومان امسال برای اجرای این سد اختصاص یافته اما به دلیل تأمین نشدن به موقع آن طرح به حالت توقف درآمده و ما تلاشمان بر این است تا پایان دی ماه این طرح را پایان کرده و به مرحله تکمیل سوق دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: البته برای تکمیل این طرح به 25 میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز داریم که با رایزنی‌های انجام شده با نمایندگان تلاش می‌کنیم تا از محل اعتبارات مرزی برای این طرحها منابعی در نظر گرفته شود.

نجفیان به اولویت عملیات آبرسانی به دو شهر خلخال و نمین اشاره کرد و یادآور شد: طرح آبرسانی نمین – عنبران یکی از این طرحهاست که قرار است از محل فروش اوراق مشارکت برای تکمیل آن منابع اعتباری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما علاوه بر طرح‌ها در سایر مناطق استان نیز از محل فاینانس، اوراق مشارکت و بانک توسعه اسلامی طرح‌های بیشماری را در دست اجرا داریم که امیدواریم با به سرانجام رساندن آنها بتوانیم اقدامات اساسی و زیربنایی را انجام داده و طرحهای مهم را به نقطه ارزشمند برسانیم/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمین ، مطالعات ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.