مجری طرح زیتون کشور از وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور با ظرفیت 90 هزار تن خبر داد و گفت: در حال حاضر 45 تا 50 هزار تن محصول برای روغن کشی تولید می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مجری طرح زیتون کشور در حاشیه اجلاس مجریان طرح زیتون کشور در سمنان گفت: در حال حاضر 40 درصد از زیتون تولیدی برای روغن کشی استفاده می شود که معادل 45 تا 50 هزار تن در سال می شود و تا 90 هزار تن ظرفیت واحدهای روغن کشی فاصله زیادی دارد.
علیرضا اسماعیلی با اشاره به وجود 100 هزار هکتار باغ زیتون در کشور گفت: امسال حجم تولید زیتون در کشور 130 هزار تن برآورد شده بود که با توجه به شیوع آفت مگس زیتون در استانهای گیلان، زنجان و قزوین مقداری از تولید کاسته شد و به 110 هزار تن رسیده است.
وی افزایش کیفیت محصول زیتون تولیدی را از اهداف بیان کرد و اظهار داشت: برای توسعه باغات زیتون نیز طبق برنامه پنج ساله در سالهای باقیمانده این برنامه باید 35 هزار هکتار افزایش یابد.
اسماعیلی گفت: بر این اساس در سال 93 افزایشی معادل هشت هزار و 500 هکتار به سطح باغات زیتون کشور پیش بینی شده است.
وی تولید روغن خوراکی را یکی از اهداف اجرای طرح توسعه زیتون در ایران بیان کرد و گفت: با توجه به استفاده 40 درصد از محصول تولیدی در حال حاضر بین هفت تا هشت هزار تن روغن زیتون تولید می شود.
مجری طرح زیتون کشور گفت: از 100 هزار هکتار باغ زیتون در کشور 50 هزار هکتار آن را درختان بارور تشکیل می دهند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.