مدیرکل زندان‌های ایلام مهمترین راهکار در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان را تخلیه بار روانی آنان دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سیدمحمد موسوی، اظهار کرد: فشارهای روانی و تحمل دوری از خانواده و جامعه افکار زندانیان را به اغتشاش کشیده و روحیه و انگیزه زندگی کردن در آن‌ها را بسیار کمرنگ می‌کند که با این اوصاف برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای زندانیان در صورتی جوابگوست که از بار روحی و روانی آن‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه زندان به جهت جنبه‌های تنبیهی، استرس زاست و باعث می‌شود بار روحی روانی زندانیان تشدید شود، افزود: تخلیه بار روحی و روانی زندانیان تاثیر بسزایی در اصلاح و تربیت آن‌ها دارد.

موسوی ادامه داد: باید تلاش شود که در سطح زندان‌ها برای زندانیان اقداماتی صورت گیرد که فشارهای روحی روانی آنها تقلیل یافته و ضمن انجام فعالیت‌های مددکاری به بازسازی شخصیتی آنها پرداخته شود.

مدیرکل امور زندان‌های استان گفت: انجام فعالیت‌های متنوع ورزشی، فرهنگی، تربیتی و قرآنی روح و افکار زندانیان را از اغتشاش و آشوب دور کرده و زمینه تغییر افکار مجرمانه آن‌ها را فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مؤلفه‌های یک برنامه اصلاحی محسوب می‌شود و با ورزش کردن و به صورت مرتب نه تنها به میزان قابل توجهی از تنش‌های درونی کاسته می‌شود بلکه از بروز مواردی همچون بی‌حوصلگی، اضطراب نیز پیشگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: مشاوره با زندانیان و شناخت اختلال درونی آنها می‌تواند از بار روانی زندانیان کاهش دهد و اقدامی موثر در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر باشد که در حقیقت قسمت مهمی از فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی بر دوش مشاورین و مددکاران زندان است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، زندان ، مددکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.