در پایان معاملات چهارمین روز دیماه، معامله‌گران فرابورس بیش از 366 میلیون اوراق بهادار را به ارزش 2257 میلیارد ریال دست به دست کردند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 4 دي ماه 92، در جریان معاملات آخرین روز معاملاتی هفته داد و ستد 366.4 میلیون اوراق بهادار به ارزش 2257.3 میلیارد ریال در 48 هزار و 760 دفعه معامله به ثبت رسید که ذوب آهن اصفهان با جابه‌جایی 39.13 میلیون سهم به ارزش 189.5 میلیارد ریال و پتروشیمی زاگرس با معامله 23.9 میلیون سهم به ارزش 703.4 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش بازار امروز را داشتند.
 
در بازار امروز نماد حق تقدم بیمه پاسارگاد بدون محدودیت دامنه نوسان معامله شد و 13.29 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که درنهایت با توجه به فروش تمامی حق تقدم استفاده نشده، این نماد معاملاتی متوقف شد. معاملات شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد هم با 5 درصد افزایش قیمت پایان یافت و بیمه کارآفرین و بیمه نوین نیز از جمله شرکت‌هایی بودند که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
 
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 50 هزار برگه مشارکت میدکو تعلق گرفت و در بازارETF هم شاهد معامله 1.1 میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری آساس بودیم. در جریان معاملات تسهیلات مسکن هم امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 90 با بیشترین رشد به قیمت 374 هزار و 495 ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن آذر 92 هم با بشترین کاهش قیمت به نرخ 375 هزار و 239 ریال معامله شد.
 
***بازگشایی نمادها پس از شفاف‌سازی
 
نمادهای معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان، شرکت پتروشیمی ممسنی، شرکت پتروشیمی کازرون و شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، پس از ارائه اطلاعات شفاف‌سازی امروز چهارشنبه به جریان معاملات بازگشتند.
 
از سوی دیگر ثبت معاملات نمادهای معاملاتی شرکت سیمان باقران، بانک دی و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان به دلیل برگزاری مجمع در پایان معاملات امروز متوقف شدند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، فرابورس ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار