معاون فنی‌وعمرانی استاندار مرکزی گفت: طرح توسعه نیروگاه شازند باید طبق مصوبات والزامات صورت گیرد.

مهدی زندوکیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اظهار داشت: خروج سه فاز نیروگاه از مدار برای اولین‌بار است که درسابقه کار نیروگاه اتفاق افتاده است. البتهاین اقدام به جهت کاهش و کنترل آلودگی هوای اراک صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از 10 روز پیش نیروگاه با کمبود گاز مواجه شد و به اجبار سوخت خود را به مازوت تبدیل کرد که با پیگیری نمایندگان مردمدر مجلس، استاندار، مسئولان محیط‌زیست استان و دستگاه قضایی سه واحد از مدار خارج شد و عملا هیچ برقی توسط این واحدها تولید نمی‌شود.

زندوکیلی با اشاره به اینکه یک واحد فعال نیروگاه طبق توافق با سوخت نیمی گاز و نیمی مازوت در حال فعالیت است، در خصوص احتمال از دست رفتن نیروگاه با استمرار عدم فعالیت فازهای یاد شده افزود: تاکنون از سوی نیروگاه شازند مطلبی در خصوص فعالیت نداشتن نیروگاه و از بین رفتن آن مطرح نشده است و در جلسات نیز این موضوع را انعکاس نداده‌اند اما، احتمالا اجازه‌ای که برای مصرف مازوت و فعالیت یک واحد داده شده است به همین دلیل است که نیروگاه با چالش جدی مواجه نشود.

وی درخصوص توسعه نیروگاه شازند عنوان کرد: طبق مصوبات، توسعه نیروگاه باید در نقطه دیگری انجام شود که گزینه‌هایی در این خصوص پیشنهاد شده است تا اثری بر آلودگی هوای اراک و شازند نداشته باشد و یا در صورتی که این طرح در نیروگاه شازنداجرایی شود باید سیکل طراحی به شکلی انجام شود که صرفا با گاز کار کند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تأکید کرد: اگر این طرح با این الزامات به انجام برسد مشکلی نخواهد بود اما، در صورتی که از مصوبه تخطی صورت گیرد با تخطی‌کنندگان برخوردخواهدشد. البته تاکنون در بحث توسعه به صورت جدی ورود نشده است و فقط در حد طراحی است و تا اجرایی شدن آن زمان بسیاری باقی است./س
/
برچسب ها: نیروگاه ، مصوبات ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.