آثار هنر میکروسکوپی ویلارد ویگان جوایز بزرگی گرفته‌اند. او ۱۰ سال است زندگی‌اش را با فروش آثار هنری‌تامین می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله؛ 
1- ویگان، هنرمند انگلیسی ، در میان انگشتان‌اش نه یک سوزن، که اثری هنری را نگاه داشته است: مجسمه‌ای میکروسکوپی. روی نوک سوزن جام جهانی فوتبال قرار گرفته است. هنر ویگان را باید با چشمان مسلح و زیر میکروسکوپ مشاهده کرد. اندازه مجسمه‌های او حدود ۰۰۵/ ۰ میلی‌متر هستند.


2- تنها در مقایسه است که مشخص می‌شود مجسمه‌های ویگان تا چه اندازه کوچک‌اند. کشتی بادبانی طلایی ویگان می‌تواند به راحتی از سوراخ یک سوزن گذر کند. در نمایشگاه هنر شهر هامبورگ ۲۰ اثر این هنرمند انگلیس به نمایش گذاشته شده است. البته همه این آثار زیر میکروسکوپ هستند. یکی از خصوصیات آثار هنری ویگان در مقایسه با دیگر آثار هنری، این است که همه این آثار را می‌توان درون یک جیب شلوار جای داد.


3- لانه مورچگان؛ ویلارد ویگان که متولد ۱۹۵۷ است می‌گوید او را در دبستان مسخره می‌کردند، زیرا شاگردی کندذهن بود و دیر یاد می‌گرفت. گفته می‌شود به همین علت بود که ویگان به دنیای مینیاتوری خود روی آورد. او در این دنیا برای مورچگان لانه‌ای ساخت با همه وسایل درون آن.


4- آثار هنری کوچک با هدف‌هایی والا؛
ویگان می‌خواهد آثار هنری‌اش کوچک و کوچک‌تر شوند. داستان‌های انجیل تاثیر به‌سزایی بر ویگان گذاشته‌اند. او تندیس مینیاتوری شام آخر لئوناردو داوینچی را ساخته است. تندیسی که می‌توان در سوراخ یک سوزن جای داد. ویگان بر این نظر است که می‌توان با هنر میکروسکوپی به هدف‌های والا دست یافت.



5- ابزارهای خودساخته ویگان؛ 
ویگان ابزار کار هنر میکروسکوپی را خود تهیه کرده است. او سوزن‌های کوچکی ساخته از جنس الماس و یاقوت و با آنها در زیر میکروسکوپ مجسمه‌های خود را فرم می‌دهد. او در هنر به رواداری اعتقادی ندارد و تنها مجسمه‌هایی از او به نمایش درمی آیند که با تایید کامل‌اش روبرو باشند. او آثار هنری خود را که مورد تاییدش نباشند به دور می‌افکند.



6-مژه چشم در آثار هنری؛ 
این قیچی کوچک را ویگان روی یکی از مژه‌های خود قرار داده است. مژه نیز ابزار کار برای این هنرمند به حساب می‌آید. او از مژه به عنوان قلم‌مو برای رنگ‌آمیزی مجسمه‌ها و ساختمان‌های میکروسکوپی‌اش استفاده می‌کند. ویگان در آثار هنری‌اش از جمله از پرز مگس، الیاف فرش، طلا و خرده پلاستیک استفاده می‌کند.



7- آرامش کامل برای شروع کار؛ 
ویگان برای تهیه جزئیات دقیق آثار هنری، چون این اثر که از سه خوک و یک گرگ تشکیل شده، به آرامش کامل نیاز دارد. او به خاطر کوچک بودن طرح‌هایش باید هنگام کار به شدت مراقب باشد. یک بار که او چندسال پیش "آلیس در سرزمین عجایب" را به صورت مینیاتور در می‌آورد، اثر هنری خود را هنگام تنفسی عمیق استنشاق کرد و با مشکل فراوانی روبرو شد.


۱۸ ساعت کار روزانه
بدن ویلارد ویگان مهم‌ترین ابزار کار او به حساب می‌آید. او از بدنش به شدت کار می‌کشد و به خلق آثار هنری چون این زیردریایی زرد، برگرفته از فیلمی به همین نام و یکی از آهنگ‌های بیتل‌ها، می‌پردازد. او با بدن‌سازی، خود را از نظر جسمی در وضعیتی مناسب نگاه می‌دارد. ویگان برای هر اثر هنری حدود دوماه کار می‌کند و کار روزانه او تا ۱۸ ساعت است.


هنرمندی شبیه افسانه سیندرلا
آثار هنر میکروسکوپی ویلارد ویگان جوایز بزرگی گرفته‌اند. او ۱۰ سال است زندگی‌اش را با فروش آثار هنری‌تامین می‌کند. زندگی‌اش کمی به افسانه سیندرلا شبیه است. ویگان که در گذشته چندان مورد توجه نبود اکنون هنرمندی نام‌آور است. نمایشگاه آثار او در هامبورگ تا ۱۳ مارس سال ۲۰۱۴ ادامه دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار