علاقه مندان به شرکت در همایش سراسری تغذیه رشد و تکامل نوزادان و کودکان تا اول بهمن فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،دبیر علمی این همایش گفت: این همایش در تاریخ 13 تا 15 اسفند امسال در تالار ابن سينا دانشکده دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار می شود و استادان، پژوهشگران و دانشجویان فرصت دارند تا اول بهمن ماه نسبت به نام نويسي و ارسال مقاله اقدام کنند .

رضا سعیدی هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی عملی و بهبود عملکرد پزشکان و نیز ارائه یافته های علمی و تازه های پزشکی در زمینه تغذیه، رشد و تکامل نوزادان و کودکان بیان کرد.
او محورهای این همایش را نقش تغذیه در سلامت نوزادان و کودکان ، تغذیه در مادران باردار و شیرده ، تغذیه انحصاری با شیرمادر ، تغذیه مناسب در نوزادان نارس ، تـغذیه در بیماریهای کودکـان ، فـوایـد و مضرات مکمل های غذایی ، منحنی های رشد و تکامل در نوزادان نارس ، تـاخیر در رشد و عواقب آن، اصول مراقبت تکاملی نوزادان، غربالگری اختلالات متابولیک و ژنتیک، تست غربالگری تکاملی، سلامت و آموزش های پیش از بارداری ، سلامت و بهداشت باروری ، مراقبت های پرستاری در نوزادان پرخطر، نوزادان نارس و مدیریت مشکلات آنـان ، مراقبت مادرانه آغوشی ، تشنـج نوزادی و عوارض مــغـزی، اورژانس های مادر و نوزاد در اتاق زایمان، استفاده ازسلول های بنیادی در نوزادان، رویکرد های نوین آموزشی وپژوهشی و تازه های احیای نوزادان و اورژانس های اتاق زایمان اعلام کرد.


وی گفت: مقالاتی که متن انگلیسی آنها به صورت کامل ارسال شده باشد و مورد تایید هیات داوران قرار گیرد در مجله علمی پژوهشی نوزادان ایران چاپ خواهند شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد گروههاي هدف اين همايش را شامل تمامي متخصصين کودکان ، فوق تخصص نوزادان و فوق تخصص هاي مرتبط با رشته هاي کودکان و متخصصان زنان و طايمان ، روانپزشکي ، متخصصين تغذيه ، آسيب شناسي ، هوشبري ، علوم آزمايشگاهي ، راديولوژي ، دندانپزشکان اطفال ، پزشکان عمومي ، داروسازان ، پرستاري و مامايي ، بيهوشي ، بهداشت عمومي ، اتاق عمل ، شنوايي سنجي ، گفتار درماني ، تغذيه و علوم آزمايشگاهي برشمرد.


دبیر علمی کنگره سراسری تغذیه رشد و تکامل نوزادان و کودکان با اشاره به اینکه کنگره با همکاری گروه اطفال دانشگاه و مرکز تحقیقات نوزادان مشهد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود، افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند به سایت کنگره به آدرسwww.mums.ac.ir/cong-ncngd مراجعه کنند.

برچسب ها: آخرین ، مهلت ، ارسال ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.