مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در دیدار با رییس امور اداری و بین الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان در مشهد بر استفاده از ظرفیت های ورزشی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سید علی اکبر هاشمی جواهری در دیدار ديروز  با رییس امور اداری و بین الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان با اشاره به سفر چند ماه گذشته خود به این کشور برای دیدار با مسوولان ورزشی تاجیکستان، اظهار کرد: تاجیکستان و ایران کشورهای با فرهنگ و زبان مشترک هستند، که تنها مرزهای سیاسی باعث جدایی آنها شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های ورزشی یکدیگر استفاده کنیم، افزود: خوشبختانه ورزش ظرفیت های خوبی در برقراری ارتباطات اجتماعی و اقتصادی در راستای پیشبرد اهداف مشترک دو کشور دارد که می توان از آن به خوبی بهره برد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: حضور مسوولان ورزش کشور تاجیکستان می تواند در تعمیق بیشتر این روابط نقش بسیار موثری داشته باشد.

محمدشاه عبداله یف رییس امور اداری و بین الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ورزش موضوعی است که باعث دوستی دو کشور می شود، گفت: معتقدم به واسطه ورزش می توان برادری، دوستی و صلح را میان ایران و تاجیکستان افزایش دهیم.

وی همزبانی و فرهنگ مشترک را عامل اساسی برقراری ارتباطات در حوزه ورزش دو کشور عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه مشترکی که چند ماه قبل با حضور دکتر هاشمی جواهری در کشور ما به امضا رسید می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

مسوول امور اداری و بین الملل کمیته ملی المپیک تاجیکستان با اشاره به پیش رو بودن بازی های آسیایی المپیک نوجوانان در چین اظهار کرد: پیرو این تفاهم نامه با برگزاری اردوهای مشترک و تبادل مربی شاهد پیشرفت های خوبی در ورزش هر دو کشور خواهیم بود./س

برچسب ها: تحکیم ، روابط ، با ، تاجیکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.