نایب‌رئیس فراکسیون رهروان ولایت اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا را مصداق بارز دخالت در امور ایران دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مسجد شورای اسلامی و نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر ایتالیا، اظهارات وی را از نظر عرف دیپلماتیک نادرست خواند.

 

وی اظهارات نخست وزیر ایتالیا را مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورمان دانست و گفت: مقامات ایتالیایی و سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

 

جلیلی با تاکید مجدد بر اینکه هیچ مقام خارجی حق دخالت در امور داخلی ایران و اظهارنظر پیرامون مسائل ایران را ندارد، اظهار داشت: برخی بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه به دلیل سیاست‌های مداخله‌جویانه غربی‌ها به وجود می‌آید.

 

نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به مقامات ایتالیایی توصیه کرد که به جای دخالت در امور داخلی ایران فکری برای حل مشکلات اقتصادی کشور خود بکنند.

 

براساس این گزارش، انریکو لیتا نخست‌وزیر ایتالیا طی اظهارنظری مشکلات سال‌های اخیر را به دولت سابق ایران نسبت داد و گفت: اغلب بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای در سال‌های اخیر مربوط به ایران و تصمیماتی بود که (محمود) احمدی‌نژاد (رئیس‌جمهور سابق) اتخاذ می‌کرد.
برچسب ها: جلیلی ، ایتالیا ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.