طرح ماهواره امیر کبیر که به اتمام رسید و الان برای ادامه آن و ساخت ماهواره‌های جدید هم با کشورهای خارجی و هم در داخل برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم.

دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران درخصوص صنعتی شدن طرح‌های دانشگاه گفت: بسیاری از طرح‌های ما وارد فاز تجاری شدن شده است به عنوان نمونه دو طرح کلانی که در همین سال جاری داشتیم یکی طرح کیت آزمایشگاهی و طرح دیگر مربوط به مشعل‌های گازی بود که خوشبختانه مراحل مطالعاتی آن طی شد و نمونه‌سازی انجام شد. 

وی اظهار داشت: درحال حاضر با تشکیل تعدادی شرکت دانش‌ بنیان و با همکاری که با وزارت صنایع داریم این دو طرح وارد فاز تولید می‌شود که یک موفقیت بزرگی است. 

وی در ادامه گفت: همین‌طور طرح ماهواره امیرکبیر که به اتمام رسید و الان برای ادامه آن و ساخت ماهواره‌های جدید هم با کشورهای خارجی و هم در داخل، ‌برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم که به امید خدا موفقیتهای خوبی خواهد داشت. 

وی در پایان گفت: این موضوع در اشل‌های کوچک‌تر هم ادامه دارد به عنوان مثال بحث ساخت بتون‌های مقاوم و با دوام حرکتی بود که در دانشگاه شکل گرفت و به نتیجه رسید و امروز مصداق اجرایی آن را با نظارت اساتید خود به عنوان مثال در پل بزرگ خیابان صدر شاهد هستید که استفاده شد و این طرح وارد فاز اجرایی و بهره‌برداری شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار