بیل گیتس، موسس مایکروسافت بنیادی با نام بیل و ملیندا گیتس راه اندازی کرده است، که در راستای بهبود زندگی انسان و یافتن راه هایی برای صرفه جویی در مصرف آب فعالیت می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، یکی از اهداف این بنیاد دست یابی به راهکاری برای بکارگیری و استفاده از فضولات انسانی و  تبدیل آن ها به انرژی می‌باشد، از همین رو محققان آزمایشگاه روباتیک بریستول در انگلستان توانسته اند با استفاده از استخراج انرژی الکترونیکی از ادرار انسان انرژی مورد نیاز برای شارژ باتری تلفن های همراه را بدست آوردند،  همچنین بنیاد مالی بیل و ملیندا گیتس با حمایت مالی از این پروژه، تا عرضه ی آن به عنوان یک محصول نهایی این محققان را یاری کرده‌اند.



اما روش کار این فناوری به این شکل می باشد که کار اصلی توسط گویی کوچک به نام سلول کوچک انرژی انجام می شود، در داخل این کره، میکروارگانیسم های قرار گرفته اند، که با ورود ادرار به آن مولکول های آن را خرد کرده و انرژی الکتریکی آزاد شده در این فرایند را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.



در واقع مانند آنچه در تصویر می‌بینید، ادرار از طریق لوله های مختلف به قسمت تبدیل انرژی منتقل شده و پس از شکسته شدن سلول های آن، ماده ی استخراج شده مورد نیاز به مخزن دیگری منتقل می شود. اما بر اساس اعلام محققان مشکل ترین قسمت این فرایند قرار دادن تعداد زیادی از سلول های مبدل انرژی در کنار یکدیگر برای تولید میزان مناسبی از انرژی الکتریکی می باشد. شاید اجرای این فناوری در مقیاس آزمایشگاهی کوچک آنچنان جذاب نباشد، اما به کارگیری این سیستم در مقیاس بزرگتر مانند مراکز دفع فضولات می تواند انرژی زیادی را تولید کند، جالب است بدانید که انرژی مورد نیاز برخی از مراکز داده مایکروسافت از طریق همین روش تامین می‌شود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار