مدیرکل محیط زیست استان لرستان از تلاش گسترده و موثر امدادگران این سازمان برای نجات جان یک قلاده پلنگ زخمی در منطقه سپیددشت خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ محمدحسین بازگیر افزود: براساس گزارشات دریافتی، این ماده پلنگ در 5 کیلومتری بخش سپیددشت شهرستان خرم آباد توسط شکارچیان غیرمجاز زخمی شده است.
وی اظهار کرد: برهمین اساس، گروهی از امدادگران محیط زیست به همراهی جمعیت هلال احمر و گروهی از دامپزشکان عازم منطقه شده و با پیگیری رد پای خونی این پلنگ، حیوان را در شیب تند ارتفاعات منطقه پیدا می کنند.
بازگیر افزود: امدادگران با انجام یک عملیات گسترده و سخت در این منطقه صعب العبور در نهایت موفق به زنده گیری و بیهوش کردن این پلنگ زخمی شده و حیوان را برای درمان به مرکز استان انتقال می دهند.
مدیرکل محیط زیست استان لرستان گفت: حیوان که یک ماده پلنگ حدود دو ساله است، با گلوله تفنگ شکاری بشدت زخمی شده بود که اقدامات اولیه برای درمان این جانور کمیاب انجام شده است.

بازگیر اظهار کرد: با توجه به شدت جراحات وارده به ماده پلنگ، حیوان دیروز، برای ادامه مداوا و انجام درمان های لازم، از خرم آباد به تهران منتقل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع امدادگران محیط زیست و تیم های امدادی همکار، این حیوان که از گونه پلنگ لرستان و از جانوران کمیاب کشور محسوب می شود از مرگ حتمی نجات یافته است./س
انتهای پیام/
برچسب ها: محیط زیست ، مرگ ، حتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.