اولین نیروهای کمکی حافظ صلح سازمان ملل روز جمعه وارد سودان جنوبی شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نیروهای کمکی در حالی وارد سودان جنوبی شدند که سازمان ملل هشدار داده بود علیرغم تلاش‌ها برای سازماندهی یک آتش‌بس بین دولت و نیروهای مسلح سودان جنوبی، خشونت‌ها در این کشور آفریقایی همچنان ادامه دارد.

این گروه ۷۲ نفری از جمهوری دموکرات کنگو به سمت سودان جنوبی حرکت کردند و اولین گروه از ارتش ۶ هزار نفری شورای امنیت سازمان ملل هستند که قرار است مأموریت سازمان ملل را در این کشور آفریقایی برعهده بگیرند.

سازمان ملل اعلام کرد که خطرات همچنان به صورت حاد در سودان جنوبی ادامه دارد و شمار زیادی اجساد در خارج از دستکم یکی از پایگاههای سازمان ملل در سودان جنوبی مشاهده شده است.

«کران دویر» سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کرد که پلیس بنگلادش قرار است نقش کلیدی در حفظ نظم و امنیت پایگاههای سازمان ملل ایفا کند که در این پایگاهها از زمان شروع درگیری‌ها در سودان جنوبی در ۱۵ دسامبر تاکنون بیش از ۶۳ هزار نفر در آنجا پناه گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان و تجهیزات بیشتری قرار است، امروز، شنبه، وارد سودان جنوبی شود.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که بیش از یکهزار نفر از زمانیکه نیروهای نظامی وابسته به «سالوا کر» رئیس‌جمهور سودان جنوبی و «ریک ماچر» معاون سابق رئیس‌جمهور وارد درگیری با یکدیگر شدند، جان خود را از دست دادند.

شورای امنیت ۱۵ عضوی سازمان ملل روز سه‌شنبه مجوز ورود نیروهای کمکی به سودان جنوبی را تصویب کرد. رهبران آفریقای شرقی پیش‌تر اعلام کردند که کر با آتش‌بس موافقت کرده است اما ماچر به توقف خصومت‌ها متعهد نشد و سازمان ملل هشدار داد که دو طرف در درگیری با یکدیگر باقی خواهند ماند.

هیأت سازمان ملل در سودان جنوبی اعلام کرد که وضعیت امنیتی در بالای نیل و استان‌های متحد شدید است و گزارش شده است که نیروهای ضد دولتی و نیروهای دولتی حضور پیدا کرده‌اند.

هیأت سازمان ملل در سودان جنوبی گزارش کرد که دستکم ۶۳ هزار غیرنظامی هم‌اکنون در پایگاههای سازمان ملل در سراسر سودان جنوبی پناه گرفتند که شامل ۲۵ هزار نفر در مجتمع‌های جوبا، ۱۵ هزار نفر در مجتمع‌های بور، ۱۲ هزار نفر در بنتیو و ۸ هزار نفر در مالاکال می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سازمان ، ملل ، سودان ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار