فرماندار شهرستان گرمی گفت: ارزش محصولات دامی و کشاورزی شهرستان گرمی بیش از 156 میلیارد تومان است که نصیب توسعه و رونق این منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علایی امروز در بازدید از چندین طرح دامداری شیری اظهار داشت: هم اکنون شهرستان گرمی با تولید 36 هزار تن شیر یکی از مناطق مستعد توسعه و پرورش دامداری‌های صنعتی است که در این باب تسهیلات مناسبی نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

وی از نعمت نعمتی به عنوان دامدار نمونه با تولید روزانه 250 کیلوگرم شیر و بیش از 50 تن گوشت یاد کرد و افزود: این ظرفیت و توانمندی‌ها باید افزایش یافته و توسعه پیدا کند چرا که گرمی از یک موقعیت ممتاز، مرتع بکر و مستعد در توسعه همه‌جانبه دامپروری‌های صنعتی بهره می‌برد.

علایی خاطرنشان کرد: ما همچنان از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در بخش کشاورزی و دامپروری حمایت می‌کنیم و معتقدیم هر چقدر این واحدها رونق بگیرد ما در تولید به خودکفایی می‌رسیم.

فرماندار گرمی افزود:‌ از 685 هزار گاو و گوسفند موجود در دامپروری‌ها، 36 هزار رأس در گرمی قرار دارد که با ظرفیت بالا به تولید مشغول بوده و کل ارزش افزوده محصولات تولیدی این شهرستان در بخش کشاورزی 156 میلیارد تومان است.

علایی به اشتغالزایی، بهره‌وری بالا و اقتصادی بودن این مجموعه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه ما تسهیلات بخش کشاورزی را به متقاضیان اصلی اختصاص دادیم تا بتوانیم با یک ظرفیت مناسب در این زمینه هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صحیح و درست را مدنظر داشته باشیم.

وی اولویت اول توسعه شهرستان گرمی را بخش کشاورزی و توسعه همه‌جانبه این بخش با توجه به مؤلفه‌های متعدد رونق اقتصادی و صنایع تبدیلی یاد کرد و گفت: در این زمینه اقدامات و هدف‌گذاری‌ها به سمتی است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر کارها را به سمت جلو حرکت دهیم./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.