لرستان/

بانک‎های استان، 9 هزار میلیارد ریال مطالبه دارند

دبیر کمیسیون بانک‎های لرستان گفت: در حال حاضر بانک های این استان 9000 میلیارد ریال از بخش‌های مختلف طلب دارند که عدم بازپرداخت این میزان مطالبات موجب کندی در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان جدید شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، غلامرضا ساکی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان بیان کرد: بنا بر آمار ارائه شده تا پایان مهر ماه 92، مصارف استان 54 هزار میلیارد ریال و منابع استان 28 هزار میلیارد برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی بی‎نهایت نیستند، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مردم برای سرمایه‎گذاری به بانک‎های خصوصی روی آورده‎اند به نحوی که هم اکنون منابع بانک‎های خصوصی استان 12 هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال‎های گذشته 3000 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‎های زودبازده پرداخت شده که تاکنون کمتر از 10 درصد این میزان بازپرداخت شده است.

ساکی تصریح کرد: بانک‎های لرستان به طور معمول بیش از منابع خود مصارف دارند به نحوی که بانک مسکن 1166 درصد، بانک ملت 200 درصد، بانک ملی 120 درصد، بانک کشاورزی 300 درصد و بانک تجارت 86 درصد منابع خود را به‎صورت تسهیلات پرداخت کرده‎اند.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، بانک ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.