فرماندار میرجاوه با تاکید ‌بر توجه به گورستان تاریخی و منحصربه‌فرد ‌هفتاد‌ملا ‌گفت: باید اقدامات لازم برای بهسازی راه دسترسی به آثار تاریخی قبرستان هفتاد‌ملا انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، غلامرضا گنجی در بازدید از قبرستان تاریخی هفتاد‌ملا در این شهرستان اظهار داشت: میراث فرهنگی هر منطقه‌ای هویت تاریخی و فرهنگی آن منطقه را نشان می‌دهد و حفظ این آثار برای هر ملتی ضرورت دارد.

فرماندار میرجاوه بیان کرد: شهرستان میرجاوه دارای آثار تاریخی و طبیعی زیادی است که قبرستان هفتادملا نیز از جمله جاذبه‌های تاریخی میرجاوه است.

وی با بیان اینکه این اثر در 10 کیلومتری روستای نمونه هدف گرشگری تمین قرار دارد، گفت: این قبرستان حدود 50 متر مربع وسعت دارد و به شکل کمانی در بخش شرقی روستای روپس از توابع میرجاوه در سینه کوه واقع شده است.

وی با بین اینکه قبرهای این گورستان بی‌نظیر و منحصربه‌فرد هستند‌، افزود: این قبرستان متعلق به دوره اسلامی و از جاذبه‌های توریستی استان است و به همین علت از باد و باران محفوظ هستند.

فرماندار میرجاوه گفت: همچنین آفتاب خورشید هیچ وقت بر این این قبرها نمی‌تابد، قبرها همیشه در سایه قرار دارند.

این مسئول بر اجرای اقدامات لازم برای حل مشکلات روستا و دسترسی آسان گردشگران به آثار تاریخی منطقه تاکید و مقرر شد، اقدامات لازم برای بهسازی راه دسترسی به آثار تاریخی قبرستان هفتاد‌ملا انجام شود.

تصریح کرد: از آنجا که آثار باستانی و تاریخی در شهرستان‌ زمینه‌ای مناسبت برای جذب گردشگر و افزایش درآمد است، لذا مسئولان امر باید توجه بیشتری به این منطقه داشته باشد./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.