به گزارش
گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران علي اصغر فاني افزود: معلوم نيست از اين همه تجهيزات چه كساني، چه استفادهاي برده اند و چه شركت هايي از اين رهگذر سودهاي كلاني نصيبشان شده است. براي من هنوز تعريف روشني از هوشمند سازي وجود ندارد.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به سوابق هوشمند سازي در ساير كشورها اضافه كرد: كشورهايي كه هوشمند سازي را با سخت افزارآغاز كرده اند، شكست خورده اند. لذا ابتدا بايد تعريف روشني از هوشمند سازي ارائه شود و بازمهندسي صورت پذيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود افراد بي سواد پس از 35 سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته عليرغم تاكيد دين مبين اسلام و رهبر معظم انقلاب بر طلب علم و دانش اضافه كرد: اين خيلي بد است كه اعلام كنيم در كشور بي سواد وجود دارد.
وي استفاده از دانش آموزان براي تشويق والدينشان به سوادآموزي را، راه ميان بري توصيف كرد كه مدرسه مي تواند با دعوت از آنان و برنامه ريزي مناسب گام هاي موثري بردارد.
بازگرداندن پيش دبستاني به دامان آموزش ابتداييدكتر فاني با اشاره به وضعيت پيش دبستاني در گذشته افزود : بر اساس اقدامي نه چندان كارشناسي شده پيش دبستاني را به حوزه ديگري منتقل كردند كه جايش آنجا نبود . لذا ما آن را به معاونت ابتدايي بازگردانديم .
وي اضافه كرد : البته بايد نيروهاي اين بخش به مناطق محروم و دوزبانه هدايت شوند.
بكارگيري نيروي انساني جديد به هرعنوان ممنوعوزير آموزش و پرورش در ادامه افزود ما به هيچ وجه نيروي انساني جديد استخدام نمي كنيم حتي اگر كسي بخواهد رايگان كار كند به خدمت او نيازي نيست چرا كه حدود 100 هزار نيروي ناكارآمد فعلي از همين طريق به آموزش و پرورش تحميل شده است. لذا من از همين جا اعلام مي كنم بكارگيري نيروي انساني جديد به هرعنوان ممنوع است.
ضرورت ارتقاء كيفيت و عمق بخشي به فعاليت هادكتر فاني با تاكيد بر اثربخشي فعاليت ها اضافه كرد: بايد تلاش كنيم از فعاليت هاي متنوع و سطحي و بلا اثر پرهيز نموده و در عوض با انتخاب چند فعاليت اثر بخش به آن عمق ببخشيم . زيرا ما به دنبال فعاليت هاي اثر بخش هستيم نه حجم بالاي آن . لذا شايسته است مديران كل ستادي و استاني با بررسي فعاليت ها تعداد معدودي را انتخاب نمايند و آن را از نظر كيفيت و اثر بخشي تقويت نمايند . زيرا سياست ما عمق و كيفيت فعاليت هاست نه تعداد آن .
انتهاي پيام/