نشست دو روزه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان با حضور مسئولین بسیج دانشجویی 40 دانشگاه جریان ساز کشور آغاز و پس از بررسی توافنامه ژنو، عملکرد هیئت 3 نفره وزارت علوم، لایحه بودجه 93 و رویکردهای اقتصادی دولت و اهم مسائل و تحولات داخلی و خارجی با ارائه بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از دبیرخانه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور، در نخستین جلسه "بررسی تحولات سیاست داخلی" با حضور رضا سراج برگزار شد که در این جلسه مسائل مربوط به سیاست داخلی و مباحث پیرامون اوضاع جاری کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در این نشستِ کارشناسی مباحث نمایندگان دانشگاه‌های عضو شورای تبیین مواضع مطرح و در خصوص آن تبادل نظر صورت گرفت.


در ادامه نشست موضوع "نقد و بررسی توافق نامه ژنو" برای بررسی در دستور کار قرار گرفت و مهدی محمدی، کارشناس مسائل راهبردی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص توافق نامه پرداخت و به عنوان منتقد متن توافق نامه و همچنین اخبار پیرامون موضوع هسته ای را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

در نوبت عصر با حضور عباس عراقچی معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه، بحث در خصوص "محاسن توافق نامه ژنو" آغاز شد و در این جلسه بر خلاف معمول جلسات، با ابراز تمایل دکتر عراقچی بحث با پرسش و پاسخ آغاز شد و اعضای جلسه ابهامات و سوالات موجود درباره متن توافقنامه را مطرح کرده و پاسخ‌های یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده را دریافت کردند. این بحث داغ و پر حرارت که تا اذان مغرب به طول انجامید.

در روز دوم نشست جلسه "بررسی بودجه سال 93 و رویکرد های اقتصادی دولت یازدهم" با حضور احمد توکلی برگزار شد و ایشان توضیحات مبسوطی در خصوص لایحه بودجه 93 مطرح کردند و در ادامه بحث با پرسش و پاسخ اعضاء ادامه پیدا کرد.

در ادامه روند جلسات بحث‌های کارشناسی شورا و کارگروه‌های تخصصی برای تبیین مواضع و جریان سازی بسیج دانشجویی پیرامون مسائل جاری کشور ادامه پیدا کرد و در جلسات داخلی بررسی و بحث‌ها با حضور دکتر ودود حیدری و گودرزی، رییس و جانشین بسیج دانشجویی و همچنین ریحانی معاون سیاسی بسیج دانشجویی برگزار شد.

در پایان با قرائت بیانیه پایانی نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سراسر کشور به کار خود خاتمه داد.

دبیرخانه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار