مشاور حوزه و دانشگاه گفت: زنان برای تربیت درست فرزندان و همسر داری نیاز به آرامش دارند و وظیفه زمینه سازی آرامش در خانه به عهده مرد می باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام تراشیون در سلسله جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ که در رواق دارالهدایه و با حضور پر شور زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد اظهار داشت : خداوند بشر را از دو جنس مرد و زن برای بندگی و عبادت آفریده است لذا هر دو باید در مسیر بندگی قرار بگیرند.

این مشاور حوزه و دانشگاه عنوان داشت : زنان و مردان نه تنها در حواس پنجگانه با هم متفاوت اند بلکه بیش از يكصد تفاوت دیگر هم دارند و مهمترین آن تفاوت در ادراک است چرا که مردها کلی نگر و زن‌ها جزیی نگر هستند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) افزود : مرد موفق و ایده آل مردی است که نسبت به خانواده مهربان ترین باشد و به همسر و فرزندانش عشق بورزد و حسن معاشرت داشته باشد.

وی افزود : مرد موفق باید گشاده دستی سنجیده داشته باشد و بر اساس الگوی اسلامی برای همسر و فرزندانش خرج کند به گونه ای که رو به تجمل گرایی نرود. مرد باید روزی حلال بر سر سفره خانواده بگذارد و در صورت توان، هرگز خانواده را در فشار اقتصادی قرار ندهد.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) عنوان داشت : مرد باید غیرت دینی داشته باشد و مراقب باشد که آن‌را با تعصب سنتی اشتباه نگیرد، چنان که حلال خداوند را حرام و حرام خداوند را حلال کند چرا که غیرتمندی به معنی مراقبت از حدود و احکام الهی است.

تراشیون افزود : مرد باید پاکی زبان داشته باشد به گونه ای که با همسرش به درشتی صحبت نکند و سعی کند از الفاظ درست استفاده کند و به همسرش و فرزندانش شخصیت بدهد./س


برچسب ها: زمینه ، ساز ، آرامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.