بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد طی نامه ای به رئیس جدید دانشگاه فردوسی یاد آور شدند که محال است جنبش دانشجویی حرکات التقاطی و منحرفانه سال 88 را فراموش کند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد طی نامه ای به رئیس جدید دانشگاه فردوسی با یادآوری فتنه سال 88 و حماسه 9 دی خواستار دیداری صمیمانه با وی شدند. متن کامل این نامه به شرح ذیل می باشد:

جناب آقای دکترکافی

رئیس محترم دانشگاه فردوسی مشهد

انتخاب حضرتعالی را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می نماییم. انشاللهکه با یاری خداوند متعال، پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت کرام ایشان بتوانید بار سنگین این مسئولیت بزرگ را بر دوش بکشید. بهحق، خداوند یار و یاور مردانی است که قصد خدمت به اسلام و مذهب حقه تشیع را دارند.

جناب آقای دکترکافی

این ایام برای ما دانشجویان این دانشگاه یادآورخاطراتی بس تلخ و دردناک است. البته از دل این خاطرات دردآور، شیرینی هایی جاودان نیز در تاریخ انقلاب اسلامی سر برآورده است. محال است جنبش دانشجویی حرکات التقاطی و منحرف آن سال 88 را فراموش کند. حرکاتی که از جانب افرادی وطن فروش و منحرف سر زده بود و این تحرکات را با حالتی تکبرآمیز و شجاعانه «جنبش» نامیدند. اما رهبر عزیزمان با زیرکی منحصر به فرد، آن را فتنه ای خارجی خواندند. فتنه ای که در طول تاریخ انقلاب عزیزمان اگر بی سابقه اما کم سابقه بوده است. دشمن پس از خرج تمام قوای خود در فتنه سال 78 برنامه ریزی خود را متمرکز کرد تا بتواند ضربه ای سهمگین بر پیکره نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

افرادی در این مسیر شرکت داشتند که آگاهانه یا ناآگاهانه مسیر دشمن را طی کردند و سعی بر آن داشتند تا جنبش دانشجویی را از مسیر اصیل انقلاب و گفتمان اسلام ناب محمدی منحرف سازند و در خط اسلام آمریکایی جاری سازند اما به قول رهبر انقلاب، دشمنان ما هنوز ملت ایران را نشناخته اند.

بعد از اغتشاشات سال 88 و اهانت به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان، حسین بن علی(ع)، ماهیت انحرافی و ضد دینی این حرکات بر همگان روشن شد. کسانی که به آتش کشیدن مساجد و پرچم امام مظلوممان برایشان فرقی نداشت. اما باز هم بصیرت وصف ناپذیر مردم غیور ایران آنان را به صحنه آورد و با راهپیمایی پرشکوه نهم دی ماه مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زد. بعد ازاین واقعه بودکه فتنه گران به انزوا کشیده شدند و خود را از انظار عمومی محو کردند و متوسل به مزدوران داخلی وخارجی شدند و هم اکنون از طریق فضای سایبری، شبکه های ماهواره ای و اجتماعی همچنان بر طبل رسوایی خود می کوبند، غافل از اینکه ملت ایران هوشیارتر از همیشه راه امامشان را ادامه می دهند.

رافت و رحمت جمهوری اسلامی ایران این مزدوران داخلی را چنان غره کرده است که در سایت های و شبکه های داخلی و خارجی اذعان می کنند که از حق خود در سال 88 گذشتند! کدام حق؟آیا جز این است که جمهوری اسلامی با در نظرگرفتن رافت و رحمت علوی از جرم حتمی آنان درگذشت؟ این مزدوران چنان از این رافت اسلامی سرمست شده اند که دو باره مسیر یاوه گویی را در پیش گرفته اند. بر همه ما واجب است تا در مقابل این افراد بایستیم.

رئیس محترم دانشگاه فردوسی مشهد

تقارن انتصاب حضرتعالی با ایام 9 دی و روزهای پر افتخار مردم ایران، جای بسی خوشحالی دارد. بر هر انسان انقلابی و دوستدار جمهوری اسلامی واجب است که مرزبندی خود را با فتنه گران مشخص کنند. دانشگاه فردوسی مشهد نیز از بی بصیرتی وفتنه گری دانشجویان و برخی اساتید کج اندیش بی بهره نمانده است. مبادا از مسیر اعتدال پا فراتر نهیم و بر شعارهایی که سر داده ایم جامه عمل نپوشانیم. فتنه 88 به هیچ عنوان قابل اغماض نیست، همانطور که رهبر انقلاب در فرمایشات خود فرمودند:« گناه بزرگ فتنه گران در سال 88 این بود که اگر خوشبینانه نگاه کنیم و بگوییم اینها شبهه ای، خدشه ای در ذهنشان بود، این خدشه را به صورت ایجاد چالش برای نظام مطرح کردند. این گناه بزرگ، قابل اغماض هم نیست، آثار آن هم همچنان در جامعه ما موجود است»، (8/03/1390)، جا دارد که همه ما به این فرمایش رهبر عزیزمان لبیک بگوییم.

فضای دانشگاه ها درحال حاضر نیازمند آرامش و طی مسیر درخط مقدم علمی کشور است. طبقفرمایشات رهبر انقلاب امروز یکی از نیازهای اساسی و درجه یک کشور، نیاز علمی است.گر چنانچه ما توانستیم در عرصه علمی، پیشرفت هایی را که تا به امروز بحمدالله به دست آمده است، با همین سرعت دنبال کنیم، هم در زمینه مشکلات اقتصادی، هم در زمینه مشکلات سیاسی، هم در زمینه مشکلات اجتماعی، هم در زمینه مسائل بین المللی، مطمئنا گره گشایی های بزرگی حاصل خواهد شد. کار مضاعف شود، من عقیده ام این است که کار علمی در دانشگاه و کشور باید جهاد شود، کار علمی جهادی انجام بگیرد.( 6/5/1392)

پیشرفت علمی باید جزء مهمترین اهداف دانشجویان باشد. البته باید توجه داشت که تحلیل مسائل سیاسی نیز از مهمترین وظایف دانشجویان است. دانشجو باید مسائل را تحلیل کند اما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاسی زده نباشد. اسلامی کردن دانشگاه نیز یکی از مهمترین خط و مشی هایی است که دانشجویان و اساتید دانشگاه ها باید براساس آن طی طریق کنند. متاسفانه در طول سالهای اخیر، پیگیری موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری با برخی برداشت های سطحی و دم دست همراه بوده به گونه ای که مخالفان این تصمیم با نگاهی محدود و بسته صرفا « طرح تفکیک جنسیتی» در دانشگاه ها را برجسته سازی و القاء کرده اند.

موضوعاسلامیشدندانشگاههاهموارهدرصدرمطالبات مقام معظمرهبریازمسلولانومتویانامرقرار

داشته و ایشان طی دیداری با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم در سال 75 به صراحت از اینکه « دانشگاه امروز ما اسلامی نیست»، گلایه کردند و خواستار اسلامی شدن دانشگاه ها شدند و فرمودند: « اسلامی کردن دانشگاه به مفهوم یک تحول بنیادین است که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد».

اما تاکید رهبری بر این مسئله برخواسته از اشرافی بوده که ایشان بر فضای حاکم بر دانشگاه های کشور داشته اند که به گونه ای که معظم له در این خصور اظهار داشته اند:

«اینجانب از راه های گوناگون از محیط های علمی و دانشگاهی کسب اطلاع میکنم و با طبیعت دانشگاه نیز آشنایی دارم و بر همین اساس با همه وجود معتقدم که در ایران اسلامی، دانشگاه ها به لحاظ علمی، روشن بینی و عمق ایمان مذهبی، رشد زیادی کرده اما در عین حال هنوز دانشگاه هایمان اسلامی نشده است».

در آخر نیز درخواست دیداری صمیمانه با حضرتعالی و تبادل نظر بین دانشجویان و شما به عنوان اولین تشکل دانشجویی دانشگاه فردوسی را خواستاریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد/س


برچسب ها: بسیج ، دانشجویی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.