مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اردبیل دومین استان کشور در صدور شناسنامه مکانیزه در کشور می باشد که بعد از استان قم اقدام به صدور شناسنامه به هموطنان عزیز ایران اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عبد الله امینی افزود: صدور شناسنامه مکانیزه (کارت ملی هوشمند) کلید ورود به دولت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۸۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در سطح استان اردبیل صادر و تحویل متقاضیان شده است،افزود: ما درطول 2 سال اخیر توانسته ایم علاوه بر اجرای صددرصد آرشیو الکترونیکی در استان مقدمات صدور شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند را فراهم کنیم که در همین رابطه در تمامی مناطق استان با همکاری ثبت احوال ارائه خدمات به مردم صورت می گیرد.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل افزود: تاکنون ؛7 ایستگاه صدور کارت هوشمند در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

امینی گفت: صدور شناسنامه های مکانیزه کاربرد شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را برای هم میهنان فراهم می‌کند که می‌توان به وسیله آن از خدمات متنوعی استفاده کرد.

وی افزود:مردم دیگر نیاز نیست برای انجام خدمات 'سجلی' به محل زادگاه خود رجوع کنند بلکه با استفاده از آرشیو الکترونیکی این سازمان می‌توان این کار را بدون حضور در محل زادگاه توسط شعبه‌های ثبت و احوال انجام دهند/س.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.