استاد حوزه علمیه قم گفت: در روز 9 دی خداوند به ما نشان داد که قدرت او فوق همه قدرت‌ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با برخی از اعضای صدا و سیمای قم و جمعی از عموم مردم با اشاره به خودجوش بودن اجتماع مردم در روز 9 دی گفت: در این روز می‌توان به این آیه که قدرت خدا فوق همه قدرت‌ها است، پی‌برد.

وی با بیان اینکه اجتماع مردم در روز 9 دی در پاسخ به اتفاقی بود که در روز عاشورای 88 رخ داد، گفت: خداوند در سیر زمان انسان‌ها را امتحان می‌کند تا ما به قدرت خدا پی ببریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پروردگار وعده داده است که ما فرستادگان خود را نصرت می‌دهیم و آن‌ها را در معرکه تنها نمی‌گذاریم، خاطرنشان کرد: گاهی این مصادیق در دنیا به ما نشان داده می‌شود تا متوجه شویم قدرت خدا فوق همه قدرت‌ها است و خداوند به هر کاری تواناست.

وی در ادامه به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: این امام معصوم فرمود «همیشه در روزگار حوادثی رخ می‌دهد که انسان باید مواظب باشد که خود را چگونه در این مشکلات نشان می‌دهد.»

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به مقام والای امام حسین (ع) نزد خداوند گفت: کسانی که مقابل امام حسین (ع) قرار بگیرند کاملاً مشخص است که حرکتی اشتباه انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا (ع) همه هستی خود را در راه خدا فدا و پروردگار نیز او را بیمه کرد، یادآوری کرد که به صورت متعاقب عملی که در روز عاشورا از سوی عده‌ای انجام شد روز 9 دی شکل گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شیطان هرگز آرام نمی‌نشیند، عنوان کرد: امام صادق (ع) در حدیثی فرمود «شیطان برای مومن بیشتر از مگس‌های پیرامون گوشت است.»

وی با بیان اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن دارد، گفت: این‌ها آتش زیر خاکستر هستند اما خداوند به لطف و عنایت خود از این نظام حفاظت می‌کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: رهبر ما امام حسین (ع) است که در سخنی می‌فرماید «اگر دین بناست با ریختن خون من برپا بماند خون من را بگیرید» بنابراین ما نیز با تاسی به این امام بزرگوار برای حفظ دین حتی اگر خون ما ریخته شود باز هم پای دین می‌مانیم.

وی با بیان اینکه این کشور و نظام اسلامی امانت دست ما است، گفت: ما موظف هستیم در حفظ نظام کوشا باشیم همچنان که تا به حال بوده‌ایم./س

برچسب ها: قم ، حادثه ، نشان ، قدرت ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.