دو سال پس از اينکه باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا اعلام کرد دولتش به عمليات نظامي در عراق پايان داده ، واشنگتن محموله موشک هاي هل فاير به بغداد فرستاده است و به نظر مي‌رسد براي از سرگيري مداخله نظامي مستقيم در اين کشور در قالب حملات موشکي هواپيماهاي بدون سرنشين آماده شده باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم «بيل ون اوکن» تحت عنوان « جنگ عراق به پايان نرسيده است آمريکا براي مداخله نظامي مستقيم و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آماده مي شود » نوشت : محموله موشک‌هاي هل فاير هفته گذشته وارد بغداد شد و وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) قرار است سال آينده ميلادي چند فروند هواپيماي بدون سرنشين، جنگنده اف شانزده و هليکوپترهاي آپاچي توپدار به رژيم بغداد تحويل دهد.

اين اقدامات در پاسخ به درخواست دولت نوري مالکي نخست وزير عراق به دليل افزايش خشونت و ناآرامي در اين کشور صورت گرفت به طوري که سال گذشته بيش از هشت هزار عراقي جان خود را از دست دادند.

هوشيار زيباري وزير امور خارجه عراق چشم انداز مداخله نظامي مستقيم آمريکا را از طريق حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در ماههاي اخير مطرح کرده است.

جین پساکي سخنگوي وزارت امور خارجه امريکا يکشنبه گذشته از افزايش مداخله آمريکا در عراق خبر داد و اعلام کرد شبه نظاميان وابسته به القاعده درصدد به دست گرفتن کنترل خاک عراق در داخل مرزهاي اين کشور هستند.

وي اين شبه نظاميان را « دشمن مشترک آمريکا و عراق و تهديدي براي منطقه خاورميانه » خواند.

گروه شبه نظامي دولت اسلامي عراق که مسئوليت بسياري از حملات تروريستي اخير در داخل خاک اين کشور از جمله بمب گذاري روز دوشنبه مقابل دو شبکه تلويزيوني را در بغداد با پنج کشته به عهده گرفته به دست داشتن در بمب گذاري هاي روز ميلاد مسيح  در منطقه مسيحي نشين بغداد مظنون است که در اين حملات 24 نفر کشته شدند.

گروه دولت اسلامي عراق در جريان عمليات نظامي آمريکا در اين کشور شکل گرفته و پيدايش اين گروه در واقع محصول جنگ تحت حمايت آمريکا براي تغيير رژيم در سوريه در سراسر مرز شرقي عراق است.

گروه ديده بان حقوق بشر سوريه مستقر در انگليس ماه گذشته اين گروه را که شامل هزاران جهادگراي خارجي از روسيه و اروپاي غربي مي شود ، « قويترين گروه در شمال سوريه » توصيف کرد.

اين گروه براي حمله به اهداف دولتي در عراق و همچنين حمله به شيعيان و مسيحيان، بمب گذاران انتحاري را از سوريه اعزام کرده است.

گروه دولت اسلامي عراق همچنين اردوگاههاي آموزشي و مخفيگاههايي در استان الانبار بر پا کرده است.

اين گروه شنبه گذشته در حمله اي حدود 18 نظامي عراقي از جمله فرمانده نظامي و چند افسر بلند پايه را کشت.

دولت عراق روز سه شنبه به ارتش دستور داد مرز با سوريه را به عنوان بخشي از عمليات نظامي بزرگ بر ضد نيروهاي وابسته به القاعده ببندد.

محمد العسکري سخنگوي وزارت دفاع عراق گفت ارتش ورود اسلحه و تجهيزات نظامي پيشرفته را از سوريه به الانبار و مرز استان نينوا رديابي کرده است.

وي افزود اطلاعات به دست آمده حاکي از اينست که هر زماني که گروههاي مسلح در سوريه تحت فشار قرار مي گيرند براي سازماندهي مجدد و تجديد قوا به عراق عقب نشيني مي کنند و سپس دست به عمليات تروريستي در دو کشور مي زنند.

به هر شکل ، افزايش مجدد حملات القاعده در عراق محصول جنگ تحت حمايت آمريکا در سوريه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار