يکي از روزنامه هاي چين امروز شنبه نوشت کره شمالي به منظور جلوگيري از فرار شهروندان اين کشور ، عمليات گشت زني شبانه را در بخش هايي از مرز اين کشور با چين افزايش داده و نظاميان بيشتري را در اين مناطق مستقر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ ؛  روزنامه دولتي گلوبال تايمز چين گزارش داد شمار نظاميان کره شمالي که در عمليات شبانه شرکت دارند بيشتر از نظامياني است که در ساعات روز گشت زني مي کنند و بر شمار نيروهاي امنيتي مستقر در مرز دو کشور در مقايسه با زمستان گذشته افزوده شده است.

اين روزنامه نوشت پيونگ يانگ همچنين از آژانس هاي گردشگري چين خواسته است تورهاي گردشگري کوتاه مدت به کره شمالي را به منظور جلوگيري از فرار شهروندان اين کشور متوقف کنند. به دنبال اعدام جانگ سونگ تائک شوهر عمه رهبر کره شمالي تدابير جديدي براي مقابله با فرار اتباع کره شمالي در اين کشور به اجرا گذاشته است. 

کمبود مواد غذايي و سرکوب سياسي شديد در کره شمالي در دهه هاي اخير موجب شده است تا شهروندان اين کشور با عبور از مرز به مناطق واقع در شمال شرق چين بگريزند. 

گمان مي رود دهها هزار تن از پناهجويان کره شمالي به اميد سفر به تايلند و يا ديگر کشورهاي جنوب شرق آسيا پيش از ورود به کره جنوبي در چين پنهان شده باشند.  بيش از 26 هزار پناهجو در حال حاضر در کره جنوبي بسر مي برند. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: افزای ، امنیت ، کره ، شمالی ، چین ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار