مدیر کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته دو خواهر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهر زاهدان جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رضا عبدی افزود: شب گذشته دو خواهر شش ساله و 16 ساله بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در منزل شخصی جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: منواکسید کربن گازی است که در اثر سوختن ناقص سوخت‌های فسیلی حاصل می‌شود و چون گازی بی‌رنگ ، بی‌بو، بی‌مزه و غیر محرک است، مسمومیت با آن به راحتی اتفاق می‌افتد. منواکسید کربن در خون با هموگلوبین ترکیب پایداری تشکیل داده و در نتیجه اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن را کاهش می‌دهد، در صورت مسمومیت شدید پس از بروز تشنج، مرگ در فرد مسموم فرا می‌رسد.

عبدی گفت: همین امر موجب شده تا مسمومیت با منواکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت‌ها محسوب شود. همچنین کلیه خانواده‌هایی که در فصول سرد سال برای گرم کردن منازل از چراغ‌های نفتی، نصب آبگرمگن در محل حمام یا بخاری‌های گازی بدون دودکش استفاده کرده و نکات ایمنی در مورد نصب دودکش استاندارد را رعایت نمی‌کنند، در معرض خطر بیشتر‌ مسمومیت با گاز منواکسید کربن قرار دارند.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.