رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: ارتباط متخصصین تحصیلکرده و بخش صنعت حلقه مفقوده در توسعه صنعتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، محمدابراهیم فقیه زاده روز شنبه در حاشیه نمایشگاه پژوهش، اشتغال و توسعه كارآفريني قم در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه فارغ التحصیلان در سیستم آموزش عالی در استان قم جذب بخش های صنعتی در دیگر استان های کشور می شوند و از قم مهاجرت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه جذب متخصصان تحصیلکرده قمی در دیگر استان ها بزرگترین ضعف سیستم آموزشی استان قم است، گفت: باید ارتباط موثرتر و بیشتری با بخش صنعت در استان قم فراهم شود تا فارغ التحصیلان بتوانند در این استان مشغول کار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که استان قم رتبه های برتر کارآفرینی را در سطح دیگر استان های کشور دارد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، بر لزوم ایجاد ارتباط بازار کار با فارغ التحصیلان افزود: در سازمان همیاری اشتغال سعی شده تا با راه اندازی سایت اطلاع رسانی و روزنامه بازار کار بستر این ارتباط و آشنایی و اطلاع فراهم شود.

فقیه زاده با اشاره به توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان در سازمان همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی گفت: این مرکز دوره های مختلف آموزشی را در رشته ها و فنون مختلف با هدف ارتقای سطح مهارتی دانشجویان برگزار می کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بخش همیاری و همکاری فارغ التحصیلان به صورت ملی، مطالعات و اقدامات تحقیقاتی این سازمان را در راستای فعال کردن قشر فارغ التحصیلان از مهمترین اهداف این مرکز برشمرد.

نمایشگاه پژوهش، اشتغال و توسعه كارآفريني استان قم از چهارم دیماه امسال در مجتمع فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) آغاز شده است و تا هشتم دیماه نیز ادامه خواهد داشت./س

برچسب ها: قم ، حلقه ، مفقوده ، توسعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.