شخصيت هاي اردني که نامه حمايت از سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان را امضا کرده اند تاکيد کردند دفاع حزب الله از سوريه، دفاع از سرزمين هاي عربي محسوب مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛‌ محمد الجغبير گزارشگر شبکه تلويزيوني المنار از امان گزارش داد: شخصيت هاي اردني در نامه اي جديد خطاب به سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان بر حمايت جنبش ملي اردن از مقاومت در برابر اشغالگران صهيونيست و ايادي آن تاکيد کردند. اين شخصيت ها خاطرنشان کردند خطرات مرحله کنوني و ضرورت به شکست کشاندن طرح هاي ويرانگر تکفيري ها را که مانند خنجري در پشت امت اسلامي براي تضعيف آن به بهانه هاي مختلف هستند، درک مي کنند. 

«ناهض حتر» انديشمند اردني گفت: «ما همگي در سنگر مقاومت هستيم، ما در سنگر سوريه و حزب الله براي مقابله با اسرائيل هستيم که هنوز هم در صدد حل مناقشه فلسطين به زيان اردن است. ما در برابر تکفيري هاي تروريست قرار داريم». 

هشام غصيب تحليلگر سياسي اردني گفت: «ما تاکيد مي کنيم که بايد از مقاومت حمايت کرد. ما بايد تفاوت مذهبي را کنار بگذاريم. بخش بزرگي از مردم اردن از مقاومت و حزب الله و سيدحسن نصرالله حمايت مي کنند».

حملات گسترده تکفيري ها عليه حزب الله به بهانه مشارکت اين حزب در دفاع از يکپارچگي و امنيت سوريه و جايگاه اين کشور به عنوان مهد برادري و تسامح، موجب شد جنبش ملي اردن به حمايت علني از حزب الله بپردازد. اين موضع شخصيت هاي اردني در محافل اردن بازتاب پيدا کرد. 

رائد حجازين نماينده پارلمان اردن گفت: «من به عنوان يک نماينده در پارلمان اردن افتخار مي کنم که از امضا کنندگان اين بيانيه هستم و به حمايت از مقاومت افتخار مي کنم. زيرا بقاي مقاومت و بقاي نظام سوريه در شرايط کنوني به نفع اردن و امت عربي است. دفاع حزب الله از سوريه به منزله دفاع از سرزمين هاي عربي و موجوديت آن است زيرا ويراني سوريه در حکم ويراني امت عربي است». 

عامر التل سردبير شبکه خبري الوحده اردن گفت: «ما به عنوان مسلمانان سني و مسيحيان در کنار حزب الله و مقاومت و سوريه و ارتش عربي سوريه هستيم و از کمک هاي حزب الله به ارتش سوريه در دفاع از اراضي سوريه و يکپارچگي آن و يکپارچگي مردم آن حمايت مي کنيم». 

سوريه و حزب الله از نظر جنبش ملي اردن، دروازه پيروزي بر دشمن صهيونيستي و متوقف کردن توسعه طرح آمريکايي در دو دهه اخير محسوب مي شوند.  تقويت اين دروازه موجب توقف طرح صهيونيست ها است که به دنبال يافتن روزنه اي براي غصب بخش بيشتري از سرزمين هاي عربي هستند. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: دولت ، سوریه ، حزب الله ، حمایت ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار