تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه مرزی " کرم ابوسالم" در مرز غزه را باز کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ "ایهاب بسیسو" سخنگوی دولت فلسطین در کرانه باختری رود اردن در بیانیه مطبوعاتی گفت ، تشکیلات خودگردان فلسطین از اسراییل خواست گذرگاه مرزی "کرم ابوسالم" در مرز با غزه را که تنها گذرگاه تجاری بین دو منطقه است فورا بازکند تا طرفی فلسطینی بتواند سوخت صنعتی مورد نیاز نیروگاه برق غزه را وارد این منطقه کند.
اسراییل از چهار روز پیش تاکنون گذرگاه مرزی کرم ابوسالم را بسته است واز ورود مواد اساسی مورد نیاز ساکنان غزه از جمله مواد سوختی جلوگیری می کند.
بسیسو توجیهات طرف اسراییلی را برای بستن تنها گذرگاه تجاری غزه رد کرد و از جامعه بین المللی خواست برای لغو محاصره تحمیلی بر این منطقه اقدام کند.
" جمال خضری" نماینده مستقل در پارلمان فلسطین گفت: « توقف فعالیت نیروگاه غزه برای چهارمین روز پیاپی ، بخش های مختلفی از جمله تغذیه ، بهداشت و محیط زیست را تهدید می کند.»
"خضری" که رییس کمیته مردمی مبارزه با محاصره نوار غزه نیز است افزود مقامات اسراییلی در اقدامی آشکار ، حکم اعدام ساکنان نوار غزه را صاد کرده اند.
وی افزود بر اساس قوانین بین المللی اسراییل اشغالگر است و باید به محاصره همه جانبه غزه پایان دهد و بین بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم و مسایل سیاسی و امنیتی هیچ ارتباطی وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار