روزنامه نيويورک تايمز روز شنبه اعلام کرد القاعده به طور مستقيم در حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي که به مرگ چهار آمريکايي منجر شد، شرکت نداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، بر اساس  پژوهش‌هايي که در شهر بنغازي صورت گرفته و روزنامه نيويورک تايمز در پايگاه اينتترنتي خود انتشار داده است مهاجمان محلي مسبب مرگ کريس استيونز، سفير آمريکا و سه شهروند ديگر اين کشور بودند.

اين خبر مي‌تواند در واشنگتن جنجالي بپا کند جايي که دستگاه حکومتي باراک اوباما بارها به سرپوش گذاشتن بر روي آنچه در بنغازي روي داده ، متهم شده است، اتهاماتي که دولت آمريکا آنها را رد کرده است.

روزنامه نيويورک تايمز همچنين اعلام کرد احتمال زيادي دارد  اين حمله کار تظاهر کنندگان خشمگيني باشد که پس از انتشار فيلمي ضد اسلامي که در آمريکا توليد شده بود و از شبکه‌هاي تلويزيوني محلي پخش شد، به  سمت کنسولگري آمريکا حرکت کردند.

 بر اساس  گفتگوهايي که نيويورک تايمز  با ساکنان بنغازي ، که به گفته اين روزنامه شاهد مستقيم حمله بودند، صورت داده است، شواهدي دال بر نقش القاعده يا گروههاي بين المللي ديگر در حمله به کنسولگري ‌آمريکا مشاهده نشده است.

پايگاه اينترنتي نيويورک تايمز تصريح کرد: اين حمله کار  مبارزاني بود که به طور مستقيم از کمک پشتيباني و مهم ناتو  در زمان شورش بر ضد رژيم معمر قذافي برخوردار بودند.

اين روزنامه به نقل از مسئولان آمريکايي که تحقيقاتي جنايي را در باره قتل چهار آمريکايي در کنسولگري آمريکا در بنغازي صورت مي‌دهند، خاطرنشان کرد يکي از مظنونان اصلي اين حمله سرکرده يک گروه شورشي محلي به نام  احمد ابو خطاله است.

 براساس تحقيقات اين روزنامه احمد خطاله هنگام حمله در کنسولگري آمريکا بوده است. وي در گفتگو با نيويورک تايمز اين موضوع را تاييد  اما مسئول حمله بودن را تکذيب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار