مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 2 هزار نفر مبلغ به بقاع سراسر کشور همزمان با ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی با اشاره به اعزام مبلغ در ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: بیش از 2 هزار نفر مبلغ از استان قم و استان‌های دیگر به امامزادگان سراسر کشور اعزام می‌شوند و به انجام فعالیت‌های فرهنگی در بقاع می‌پردازند.

وی افزود: مبلغان در این ایام به فعالیت‌هایی مانند اقامه نماز جماعت بر اساس ظرفیت در دو یا سه نوبت به صورت روزانه، برگزاری منبر و جلسات پرسش و پاسخ به سئوالات شرعی و شبهات، کلاس قرآن و تبلیغ چهره به چهره می‌پردازند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:‌ مبلغان در دهه پایانی صفر از 30 آذر تا 12 دی در مناطق تبلیغی حضور پیدا می‌کنند و به امر تبلیغ مشغول می‌شوند.

این مسئول با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و علما در امر تبلیغ گفت: در هر اعزام خدمت مراجع تقلید رسیده و از رهنمودها و پیشنهادات آنها استفاده می‌کنیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: برخی مکان‌ها به فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی نیاز دارند که در این زمینه طلاب کوتاهی نکرده و ورود پیدا کردند.

وی یادآور شد: دغدغه‌های رهبری مهم است به طوری که فرمایشات و راهنمایی‌های ایشان اولویت کاری مبلغان در درجه نخست است.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسئله جمعیتی گفت: علاوه بر کشور ایران، بسیاری از کشورهای دیگر بر مسئله ازدیاد جمعیت تاکید دارند و به این موضوع پی بردند که برای کنترل نسل جمعیت اشتباه کردند زیرا جامعه آنها در حال حرکت به سمت پیری جمعیت است.

وی متذکر شد: برخی از بقاع روحانی مستقر و ثابت در طول سال دارند و برخی به صورت هفتگی روحانی در آن بقاع مستقر می‌شود.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفتی به عنوان یکی از برنامه‌های مبلغان اضافه کرد: مطرح کردن مباحث سیاسی، تاریخی و اقتصادی، کودک و نوجوان، فعالیت‌های قرآنی و مشاوره از جمله فعالیت‌های خیمه‌های معرفت است./س

برچسب ها: قم ، اعزام ، مبلغ ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.