طاهري با بيان اينکه حمايت از توليد داخل و صنعتگران هم چون ديپلماسي کشور بايد فعال شود، گفت: اقتصاد ايران بايد از تک محصولي بودن خارج شود.

غلامحسين طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تأکيد بر اينکه، نبايد تحريم را بهانه‌اي کم کاري خود قرار دهيم، اظهار داشت: از طريق سياست‌گذاري مدون و حساب شده مي‌توانيم چرخ اقتصادي کشور را روان کنيم و از افزايش بيکاري و رکود تورمي جلوگيري نمايم. 

وي افزود: تا زماني که از صنعت داخلي حمايت نمي‌شود، نمي‌توانيم به اهدافي همچون پايين آوردن نرخ تورم و رشد توليد داخلي دست يابيم.

طاهري با اشاره به اينکه برخي از صنعت‌گران کشور تبديل به بازاري براي خارجي‌ها شده‌‌اند، تصريح کرد: هم اکنون برخي از فعالان بازار، اقدام به واردات کالا از خارج مي‌کنند و سپس با نام کالاي داخلي به فروش مي‌رسانند که اين موضوع فعاليت‌هاي اقتصادي کارگران را با مشکلات زيادي مواجه کرده است.
اين کارشناس اقتصادي ادامه داد: ما بايد در مسائل اقتصادي به صورت هدف دار و نه هدر رفت عمل کنيم.

وي به رفع جزئي تحريم‌ها طي شش ماهه اشاره کرد و گفت: هم زمان با روند پيشرفت ديپلماسي کشور، در داخل نيز بايد اين پيوند را از طريق حمايت از واحدهاي صنعتي به وجود آوريم.

طاهري تصريح کرد: اقتصاد ايران نبايد تک محصولي باشد بلکه بايد اقتصاد را به تدريج از وابستگي به نفت برهانيم.

وي با بيان اينکه کاهش وابستگي به نفت سريع و يک دفعه ممکن نيست، اظهار داشت: کاهش وابستگي به نفت نياز به زمان دارد، در اين مسير بايد سياست مدوني را با هدف کسب درآمد از طرق ديگر اتخاذ کنيم.

اين کارشناس اقتصادي اضافه کرد: مي‌توانيم از طريق ترانزيت درآمد زيادي را کسب کنيم، چرا که پتانسيل خوبي در بنادر جنوبي و غربي همچون چابهار داريم که بسيار سودآور است.

وي افزود: سپس مي‌توانيم منابع کسب‌شده از اين طريق را در اختيار صنعتگران قرار دهيم تا توسعه بخشي اين حوزه را تضمين کرده باشيم.
طاهري با اشاره به اينکه در حال حاضر بخشي از صنايع کشور يا فرسوده اند و يا در حال فرسوده‌شدن هستند، گفت: اگر به مشکلات اين حوزه رسيدگي نشود، بازار چين رونق بيشتري در ايران مي‌گيرد، در حالي که بسياري از کشورهاي خليج فارس علاقمند به سرمايه گذاري در ايران هستند.

اين کارشناس اقتصادي اظهار داشت: بنابراين براي رسيدن به حماسه اقتصادي و توسعه بخش‌هاي توليدي و صنعتي کشور، تنها بايد سياست‌هاي خود را در راستاي حمايت از توليد داخل و صنعتگران داخلي اتخاذ کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حمایت ، تولید ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار