معاون اجتماعی ناجا گفت: نیروی انتظامی در راستای رسیدن به پلیس مطلوب به دنبال گذر از پلیس اجتماعی به پلیس هوشمند و فراهوشمند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، سردار سعید منتظرالمهدی در جمع مسئولان انتظامی استان مرکزی افزود: تغییر از پلیس اجتماعی به پلیس هوشمند و فراهوشمند یکی از مهم‌ترین سیاست‌های نیروی انتظامی است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای رسیدن به این مهم آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امروزه پلیس ایران با فاصله گرفتن از دوران سخت افزاری و برخورد سلبی در حال گذر از پلیس اجتماعی به پلیس هوشمند و فرا هوشمند است.

معاون اجتماعی ناجا عنوان کرد: پلیس هوشمند باید با به کارگیری ساز و کارهای موجود و روش‌های اغنا سازی، تشویقی، ترغیبی، تسهیلی و مجاب سازی بتواند ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهد.

منتظرالمهدی یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس را جامعه سازی عنوان کرد و ادامه داد: خودسازی با تاکید بر آموزه‌های دینی یکی از اولویت‌هایی است که پلیس با توجه به آن می‌تواند نسبت به جامعه ‌سازی اقدام کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت جلب مشارکت مردم در طرح‌های انتظامی گفت: برای ایجاد مشارکت باید ارتباط ایجاد شود و لازمه آن اعتماد سازی است که اعتماد سازی باید در دو سطح افقی، بین افراد و عمودی، بین مردم و مسئولان صورت گیرد.

معاون اجتماعی ناجا تاکید کرد: نظم و انضباط اجتماعی و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی به عنوان مهم‌ترین وظیفه نیروی پلیس، لازمه پلیسی مطلوب است که اخلاق مدار، قانون مدار، دیندار و پویا باشد و برای ثبات پویایی از خلاقیت و سرمایه اجتماعی استفاده کند./س

برچسب ها: پلیس ، اجتماعی ، مطلوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.