یکی از مراجع عظام تقلید گفت: تقلیل جمعیت یک درد به شمار می‌رود و برای درمان آن باید در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی وارد عمل شویم و تمام قوا به آن بپردازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئول شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از نظر ابعاد مختلف دارای عظمت فراوانی است.

وی افزود: می‌توان گفت انقلاب اسلامی در حقیقت بن مایه انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی است و همین امر موجب خشم دشمنان اسلام و ایران شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان در طول سال‌های اخیر سعی کرده‌اند نقشه خود مبنی بر کاهش جمعیت در کشورهای مسلمان را دنبال کنند، عنوان داشت: آمریکا و جهان غرب در حقیقت می‌خواستند با این توطئه، از تعداد شیعیان به ویژه در کشوری مانند ایران بکاهند تا خود در جبهه برتر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تقلیل جمعیت یک درد به شمار می‌رود و برای درمان آن باید در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی وارد عمل شویم و تمام قوا به آن بپردازند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ازدواج جوانان وجود دارد، عنوان داشت: گام نخست در راه افزایش جمعیت حل این معضل است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر ارائه تسهیلات و دیگر راهکارها برای ترغیب جوانان به تشکیل خانواده خاطرنشان کرد: وقتی مشکل ازدواج جوانان حل شود و آنها در سن مناسب تشکیل خانواده دهند بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری نیز تا حد زیادی سامان خواهد یافت.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای کاهش مشکلات جوانان در مسیر ازدواج مانند کاهش مهریه‌ها و هزینه‌های اضافه به وسیله راهکارهای گوناگون از سوی مسئولان و مدیران نهادهای مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاثیر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما روی فرهنگ عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: تلویزیون باید برنامه‌هایی را در مورد مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه داشته باشد تا علما بتوانند از این طریق دستورات اسلام را به خوبی و به طور مستقیم به اطلاع مردم برسانند در حالی که هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: در برخی مناطق کشور شاهد فقر فرهنگی هستیم به همین دلیل پس از فتنه 88 به شهرها و روستاهای زیادی سفر کردم تا با مردم به طور مستقیم گفت‌وگو کنم؛ کاهش جمعیت از جمله موارد فقر فرهنگی است که برخی با آن دست به گریبان هستند و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی وسیع و صحیح هستیم تا مردم با برکات ازدواج و ازدیاد نسل آشنا شده و نسبت به آن اقدام کنند./س

برچسب ها: قم ، ازدواج ، آسان ، افزایش ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.